Gå til innhold

Veien mot bikini fitness 2013?


Sillekh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent styrketrening i mange år, men i det siste har jeg blitt mer målrettet. Jeg leker med tanken om å jobbe mot bikini fitness neste år, men på grunn av studentøkonomi har jeg per dags dato ikke råd til coach. Er det da noen her som kan fortelle meg hvordan jeg bør legge opp treningen (og kostholdet) mitt nå som det er 1 år til neste konkurranse? Vil prøve å få skaffet coach etterhvert, så trenger bare hjelp til en kortsiktig plan! Jeg trener knebøy, markløft, pull ups, hip thrust, utfall etc. men er usikker på om hva som er mest effektivt i forhold til fordeling gjennom uka (2-splitt, 4-splitt...), antall cardioøkter, repetisjoner og sett. Jeg trener alltid på egen hånd og har kun meg selv (og dere) å støtte meg til :-)

Håper dette kan bli noe av! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det greieste er kanskje å starte en egen loggbok slik at andre får innsikt i hvordan du trener nå. Det vil også bli et naturlig punkt å få tilbakemeldinger på og følge utvikling over tid. Som nevnt over tror jeg absolutt at gjennomgang av eksisterende loggbøker kan gi deg mye også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har trent styrketrening i mange år, men i det siste har jeg blitt mer målrettet. Jeg leker med tanken om å jobbe mot bikini fitness neste år, men på grunn av studentøkonomi har jeg per dags dato ikke råd til coach. Er det da noen her som kan fortelle meg hvordan jeg bør legge opp treningen (og kostholdet) mitt nå som det er 1 år til neste konkurranse? Vil prøve å få skaffet coach etterhvert, så trenger bare hjelp til en kortsiktig plan! Jeg trener knebøy, markløft, pull ups, hip thrust, utfall etc. men er usikker på om hva som er mest effektivt i forhold til fordeling gjennom uka (2-splitt, 4-splitt...), antall cardioøkter, repetisjoner og sett. Jeg trener alltid på egen hånd og har kun meg selv (og dere) å støtte meg til :)

Håper dette kan bli noe av! ;-)

Heihei!

I bunn og grunn trenger du ingen coach for å trene deg opp mot konkurranse da det går ut på det samme -> økt muskelmasse, men å få noen til å ta en kikk på fysikken din så du kan jobbe med svakheter er ingen dum ide.

Her er en oversikt over klubber du kan ta kontakt med NKF - Norges Kroppsbygger- og Fitnessforbund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har egentlig en slags logg her, men er ikke så flink til å oppdatere jevnlig + at jeg trener på to ulike sentre og vektene er jo vidt forskjellige, så 40 kg en plass blir plutselig 20 kg en annen osv.

Har vurdert Gympartner sitt nye program - Fitness, slik at jeg alltid har oppfølging og har mulighet til å stille i deres team etterhvert. Kjenner ei som stiller for dem i dag og er i finalen :-) Men til jeg har 399,- ekstra i måneden å bruke på trening så blir det på egen hånd. Savner først og fremst å være inne i et miljø... I det hele tatt å ha noen andre særiøse å trene med og få tilbakemeldinger og motivasjon fra. Motivasjonen min går litt opp og ned og det bunner rett og slett i at jeg ikke er sikker på om det jeg gjør fører meg dit jeg vil! Trenger bekreftelse kan du si :-)

Men skal bli flinkere til å logge økter heretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...