Gå til innhold

Styrkeforhold benk, mark og bøy


Bananpirat

Anbefalte innlegg

De tallene er veldig avhengig av om du er nybegynner, vidrekommen, proff utøver etc.

Benk: 1,5x KV

Bøy: 2x KV

Mark: 2,5x KV

Disse målene har vært satt som bra, men det er jo urealistisk før man har jobba for det noen år

Kroppsvektsproporsjoner favoriserer i stor grad korte mennesker pga kvadrat-kube-loven (muskelstyrke defineres av arealet på muskeltverrsnittet som er todimensjonalt, mens kroppsvolumet øker tredimensjonalt), noe som forklarer hvorfor de fleste som har sinnsyke kroppsvektsløft er kortvokste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppsvektsproporsjoner favoriserer i stor grad korte mennesker pga kvadrat-kube-loven, noe som forklarer hvorfor de fleste som har sinnsyke kroppsvektsløft er kortvokste.

Fortsatt, så kan man være så kvadratisk og eller kubisk man vil, men de som i stor grad har sinnsyke kropsvektløft har også jobba ubeskrivelig mye hardere, bedre og lengere for å oppnå det. Ikke misforstå meg, proposjoner hjelper, men om man skulle være i en situasjon der man ikke akkurat har vært heldig, så er det ingen grunn til å legge seg ned å gi opp av den grunn. Hard arbeid slår mye og mangt der ute over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid benka halvparten av marken, og jeg har lange armer! (178cm) de har fulgt hverandre proporsjonalt fra jeg begynte å maxe på 30/60, til ditjeg har kommet opp nå 47,5/95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...