Gå til innhold

Hva gjør DU for å bli kvitt søtsuget? Den evige diskusjonen...

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ofte med søtsug og regner med det er mange der ute som sliter med det samme! Er ikke det at man ikke skal unne seg noe en gang i blandt, men når søtsuget kommer hver kveld - blir det noe annet :)

Så hva gjør DU for å bli kvitt søtsuget?

Fortsetter under...

Jeg har Ik

Jeg sliter ofte med søtsug og regner med det er mange der ute som sliter med det samme! Er ikke det at man ikke skal unne seg noe en gang i blandt, men når søtsuget kommer hver kveld - blir det noe annet :)

Så hva gjør DU for å bli kvitt søtsuget?

Jeg har ikke bare søtsug, jeg har matsug sånn ca hele døgnet.

Det hjelper ofte å ha noe å tygge på, så tyggis kan funke. Å ikke ha noe søtt i skapene er jo også smart. Ellers kan det funke å pusse tennene, siden man får sånn tannkrem smak i munnen. Å blande farris med fun stevia er også godt, eller lage gele. for noen ganger er det bare det å få litt smak i munnen.

Ellers funker det jo å komme seg ut av huset. Trene, gå en tur, kjøre en tur, dra i butikken, på kafe, være med venner etc.

Men nå er det sånn da at søtsug er veldig vanlig, og vil noenganger bare ikke bort. Da syns jeg man kan unne seg litt hvis man ikke er overvektig.

Hadde søtsug i dag. Og da spiste jeg bløtkake :bored:

Var kanskje ikke svaret du var ute etter?

Men sånn seriøst, å drikke vann og tenke på noe annet pleier å hjelpe ganske fort. Kanskje smart å ha noe annet tilgjengelig også, f.eks usalta nøtter eller litt frukt.

Hadde søtsug i dag. Og da spiste jeg bløtkake :bored:

Var kanskje ikke svaret du var ute etter?

Men sånn seriøst, å drikke vann og tenke på noe annet pleier å hjelpe ganske fort. Kanskje smart å ha noe annet tilgjengelig også, f.eks usalta nøtter eller litt frukt.

Haha, det er jo et ærlig svar hvertfall ;) Det er jo ofte sånn at hvis man prøver å stoppe med søtt, kanskje en dag i uka - så tenker man veldig ofte på hva man ikke kan spise istedenfor det man kan spise. Frukt og nøtter er nok veldig fint å ha tilgjengelig! Gleder meg til klementiner og appelsin sesongen begynner :D

Jeg har Ik

Jeg har ikke bare søtsug, jeg har matsug sånn ca hele døgnet.

Det hjelper ofte å ha noe å tygge på, så tyggis kan funke. Å ikke ha noe søtt i skapene er jo også smart. Ellers kan det funke å pusse tennene, siden man får sånn tannkrem smak i munnen. Å blande farris med fun stevia er også godt, eller lage gele. for noen ganger er det bare det å få litt smak i munnen.

Ellers funker det jo å komme seg ut av huset. Trene, gå en tur, kjøre en tur, dra i butikken, på kafe, være med venner etc.

Men nå er det sånn da at søtsug er veldig vanlig, og vil noenganger bare ikke bort. Da syns jeg man kan unne seg litt hvis man ikke er overvektig.

Det med tannpuss funker faktisk utrolig bra! Ja, viktig å ikke bli helt fanatisk. Men hva gjør du med matsuget ditt da? Eller er det ikke så ille at du trenger å gjøre noe med det? :)

Annonse

Det med tannpuss funker faktisk utrolig bra! Ja, viktig å ikke bli helt fanatisk. Men hva gjør du med matsuget ditt da? Eller er det ikke så ille at du trenger å gjøre noe med det? :)

Jo, det er ganske så ille. For meg funker det å spise 3 megastore måltider om dagen, og komme meg vekk mellom måltidene (ut av huset, på trening, på jobb, på skole, med venner, på shopping etc) Men nå prøver jeg å legge på meg da, så jeg tillater meg ganske mye. Det er alltid på kvelden matsuget kommer av en eller annen grunn.

Har du prøvd å bare stoppe å spise noen dager bare for å se hva som psykisk skjer når du får søtsug?

"Å stoppe å spise noen dager" er vel ikke det man kan kalle veldig sunt. Kroppen trenger mat hver dag, spessiellt om du trener.

Slutt å spis ting som får blodsukkeret ditt til og skyte i været så skal du se søtsuget gir seg.

Jo mer du får av det, jo mer vil du ha av det. Logisk

Faktisk veldig smart. Hvilke ting gjør slik med blodsukkeret? Noe mer enn sukker? karbs i feks krydrede riskaker, frukt etc?

Annonse

Nei, det gjør den ikke.

Ja, men overlever uten mat en dag, men jeg tipper at for de fleste er det ikke veldig bra å gå så lang tid uten tilførsel av næring. Hverfall ikke hvis du er undervektig som meg...

Jeg tror / mener / tenker at det å faste i et par dager ikke er dødsfarlig i seg selv - hadde man dødd av å faste i et par dager hadde ikke menneskeheten levd i dag. MEN, og dette er et veldig stort men, hvis man skal skal faste, bør man i utgangspunktet ha en god peiling på kosthold og et normalt og sunt forhold til mat. For ja, kanskje det å faste kan hjelpe en å finne ut hva som trigger en - men det å faste kan også begynne å trigge en på andre måter.

Jeg ville aldri, aldri, aldri anbefalt noen å faste over flere dager, spesielt ikke over et internettforum hvor man ikke har peiling på hvem den andre personen bak skjermen er (og heller ikke har peiling på hvem som kan lese disse trådene).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...