Gå til innhold

Meldt meg på halvmaraton.. Men skal jeg løpe? Vært skadet..

Anbefalte innlegg

For mange måneder siden når formen var bedre og jeg var skadefri, meldte jeg meg på Oslo maraton, halvdistansen. Men i sommer har jeg slitt en del med overtråkk og har ikke fått trent som jeg har ønsket. Har egentlig tenkt den siste tiden at jeg ikke skal løpe pga formen, men nå har jeg begynt å komme inn på tanken om jeg skal løpe allikevel.

Da tenker jeg ikke å nå målet som jeg ønsket, men det hadde vært kult å ha gjennomført det.

Så lurer egentlig på om det er lurt utsette kroppen min for det? I og med at jeg ikke har fått løpt så mye og jeg har vært syk den siste tiden.

Noen innspill?

Fortsetter under...

Jeg var i samme båt som deg før birkebeinerløpet (halvmaraton). Hadde planer om å løpe på grei tid, men fikk en skade i sommer som gjorde at jeg ikke fikk startet å trene løping før det var igjen 6 uker. 3 uker ute i treningen ble jeg syk i 2 uker, og da var det bare igjen 1 uke før løpet. Jeg vurderte å ikke stille pga dårlig form, men hadde bare lyst å løpe og gjenneomføre det.

Så da stilte jeg start og løp på ikke veldig imponerende tid, men det var verdt å bare slite seg gjennom for å komme i mål :)

Har du lyst så bør du gjøre det, mener jeg :p

Edit: Hvis du er helt skadefri vel å merke

Dersom du fortsatt er skadet og/eller syk bør du virkelig ikke løpe. Det kan gjøre vondt verre. Det finnes uendelig med halvmaraton, men du har bare to fungerende føtter, og de kommer i første rekke ;) Dersom du har vært på noen turer den siste tiden og kjenner at det går bra, da kan det gå. Men husk at det er en lang distanse, så vurder sterkt om det er verdt det.

Jeg ville ikke løpt. Du kan risikere langtidsskader av overtråkk. Og da skal jeg love deg du angrer. Lenge. Så løp deg heller i god form til neste halvmaraton :) Plenty more fish in the sea. Er du i tvil - ikke løp.

Jeg var i samme båt som deg før birkebeinerløpet (halvmaraton). Hadde planer om å løpe på grei tid, men fikk en skade i sommer som gjorde at jeg ikke fikk startet å trene løping før det var igjen 6 uker. 3 uker ute i treningen ble jeg syk i 2 uker, og da var det bare igjen 1 uke før løpet. Jeg vurderte å ikke stille pga dårlig form, men hadde bare lyst å løpe og gjenneomføre det.

Så da stilte jeg start og løp på ikke veldig imponerende tid, men det var verdt å bare slite seg gjennom for å komme i mål :)

Har du lyst så bør du gjøre det, mener jeg :p

Edit: Hvis du er helt skadefri vel å merke

Okey :) Takker for innspill! Jeg vet at jeg ikke kommer til å nå målet jeg satte meg. Men jeg har så lyst til å klare og gjennomføre løpet. Den mestringsfølelsen må være magisk! :) Så får se når dagen nærmer seg.

Annonse

Dersom du fortsatt er skadet og/eller syk bør du virkelig ikke løpe. Det kan gjøre vondt verre. Det finnes uendelig med halvmaraton, men du har bare to fungerende føtter, og de kommer i første rekke ;) Dersom du har vært på noen turer den siste tiden og kjenner at det går bra, da kan det gå. Men husk at det er en lang distanse, så vurder sterkt om det er verdt det.

Jeg er ikke syk lenger (endelig!) og ikke så skadet i beina som jeg pleier å være. Så ting er egentlig ganske greit på plass. Det er bare formen. Tenkt å ta meg en løpetur imorgen å sjekke ann føttene litt mer. Har kjempe lyst til å stille til start. Men kroppen kommer som sagt først. Og hvis jeg skal løpe, blir det bare som et mosjonsløp hvor målet bare er å gjennomføre :)

Jeg ville ikke løpt. Du kan risikere langtidsskader av overtråkk. Og da skal jeg love deg du angrer. Lenge. Så løp deg heller i god form til neste halvmaraton :) Plenty more fish in the sea. Er du i tvil - ikke løp.

Ja, du sier noe er! Får se ann bein-formen imorgen. Skal som sagt ikke løpe noe seriøst. Har bare lyst til å mestre det på en måte! Går jo også ann å bryte om det skulle skje noe. Åh. Jeg er så sta :p

Jeg hadde løpt! Som sagt, tidsmålet ditt er glemt og det eneste du ønsker er å fullføre.

Jeg har selv slitt med overtråkk( Spesielt på ene foten der jeg til stadighet trakker over.)

Men jeg har aldri fått noe problemer av det, annet enn at det er vondt der og da.

Så hiv deg med, du blir mange erfaringer rikere. Neste gang du deltar vet du hva det går i, noe som er ett stort pluss.

Uansett, du må jo selvsagt lytte til din egen kropp! Men du vet jo om du føler deg frisk nok i bena eller ikke.

Lykke til :D

No guts, no glory! Det er, som du sier, bare å bryte dersom du føler det er riktig. Bedre å starte og bryte enn å lure på om man kanskje kunne gjennomført? Lykke til! :)

Ja, ikke sant :) Målet er å fullføre bare! Takk for det :D

Jeg hadde løpt! Som sagt, tidsmålet ditt er glemt og det eneste du ønsker er å fullføre.

Jeg har selv slitt med overtråkk( Spesielt på ene foten der jeg til stadighet trakker over.)

Men jeg har aldri fått noe problemer av det, annet enn at det er vondt der og da.

Så hiv deg med, du blir mange erfaringer rikere. Neste gang du deltar vet du hva det går i, noe som er ett stort pluss.

Uansett, du må jo selvsagt lytte til din egen kropp! Men du vet jo om du føler deg frisk nok i bena eller ikke.

Lykke til :D

:) Har bestemt meg nå, og jeg skal stille til start! :) Fullføre er målet ja!

Ja. :) Sant i det du sier der.

Will do! :) Tusen takk for det!

Annonse

Ting ble ikke som håpet under Oslo maraton idag! Løp greit med en gjevn fart på litt over 10 km/h. Lå ann til å komme under 2 timer totalt. Men da jeg var litt over halvveis klarte en dame å dytte borti meg slik at jeg tråkket over. :( Porselens-anklene mine tålte ikke det nei... Så måtte bryte. Veldig skuffet. Følte det gikk så bra med både form og beina!

Å nei... Hørt om flere slike episoder, gikk litt hardt for seg for noen. Jeg var så heldig, ingen som kom borti meg en gang.

Håper det går bra med foten din! Aue....

Ja. folk var ville og de var så trangt noen steder. uff. fikk ikke det beste inntrykk av oslo maraton jeg. men,men. Kanskje jeg skal stille til start neste år også. Det går bedre med foten, takk som spør :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...