Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 22 år og veier ca. 95kg. Jeg tenkte at dette er riktig sted å fortelle litt hvordan jeg tilnærmer meg målet mitt og få tilbakemelding fra mer rutinerte folk.

Kosthold spiser jeg for tiden mye proteiner:

Typisk dag:

Frokost: Omelett eller en boks Cottage Cheese med fun light saft

Lunch: Tunfisk salat

Middag: Kylling/Kjøtt/Fisk med grønnsaker

Tar også proteinshake etter trening.

Jeg trener som regel styrke 4-5 ganger i uken, og jobben min går jeg ca 3-4 timer om dagen.

Jeg har et mål om å gå ned i fettprosent, har det siste halvannet året gått ned 25kg. Så jeg er godt på vei, men fortsatt mer å ta av.

Virker dette som en grei måte å gå frem på?

Fortsetter under...

Hei, jeg er en gutt på 22 år og veier ca. 95kg. Jeg tenkte at dette er riktig sted å fortelle litt hvordan jeg tilnærmer meg målet mitt og få tilbakemelding fra mer rutinerte folk.

Kosthold spiser jeg for tiden mye proteiner:

Typisk dag:

Frokost: Omelett eller en boks Cottage Cheese med fun light saft

Lunch: Tunfisk salat

Middag: Kylling/Kjøtt/Fisk med grønnsaker

Tar også proteinshake etter trening.

Jeg trener som regel styrke 4-5 ganger i uken, og jobben min går jeg ca 3-4 timer om dagen.

Jeg har et mål om å gå ned i fettprosent, har det siste halvannet året gått ned 25kg. Så jeg er godt på vei, men fortsatt mer å ta av.

Virker dette som en grei måte å gå frem på?

Kaloriinntak/høyde ville vært fint å vite :)

Det svarer du igrunnen på selv når du skriver at du har gått ned 25kg så langt (bra jobba!) :) Det du ikke nevner derimot er hvor høy du er, og hvilke mengder du spiser? Maten ser bra ut, men det er umulig å si hvor mye du ligger på. :)

Du går jo ned så det fungerer. Hvordan er trykket på trening ? Klarer du øke/holde deg, eller minke det?

Ettervert som fettprosenten din blir lavere ville jeg nok økt kalori inntak. Jeg syns det ser litt lite ut selv om du ikke har skrevet noe spesifikt.

Det gikk visst litt fort i svingene, men vekten har stagnert siden sommeren. grunnet mye alkohol og ikke så omtenksom på kaloriinntaket. Men har startet opp på nytt for et par uker siden, men jeg er hvertfall 176cm og kcal inntaket ligger vell på mellom 1600-1900 om dagen max.

Annonse

Ditt estimerte energiforbruk/basalforbrenning er 1945 kcal ifølge fitnessbloggen sin kalorikalkulator.

du må bare prøve deg fram, se om du går ned i vekt og om du ikke gjør det senk kcal inntaket.

Det gikk visst litt fort i svingene, men vekten har stagnert siden sommeren. grunnet mye alkohol og ikke så omtenksom på kaloriinntaket. Men har startet opp på nytt for et par uker siden, men jeg er hvertfall 176cm og kcal inntaket ligger vell på mellom 1600-1900 om dagen max.

Høres bra ut dette. Du har et stort underskudd, men det kan også forsvares så lenge du har litt fettreserver å ta av. Skulle det store underskuddet derimot føre til at du sprekker i helgene så vil det være bedre å heller ha et litt moderat underskudd hvor risikoen for å sprekke er mindre.

Som Zondre sier, det er bare å prøve seg fram. Logg trening og framgang på dietten. Med det underskuddet du har nå bør du gå ned 0,5 - 1 kg fett i uken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...