Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for link!

Har lest litt om powerblock nå (Welcome to PowerBlock - The Worlds Best Dumbbell Products for Home Use) og det må være helt genialt å kjøpe. Finnes både som manualer og kettlebells. Sparer jo masse plass og en del penger? Noen om har prøvd disse og har no erfaringer?

Jeg vil heller anbefale

Fleksimanual 24 kg - Kjøp her!

enn de rådyre powerblocksene. Jeg mener å huske at de powerblocksene er fryktelig dyre, da jeg skulle sjekke ut hjemmetreningsutstyr selv. For all del, hvis du har råd til å kjøpe de så go for it! Har hørt de er bra. Samtidig har jeg blitt anbefalt fleksimanual av line marion.

Selv har jeg landet på kettlebells og en fribenk med 50mm stang. Hadde 25mm manualer og vekter fra før. Vil absolutt anbefale deg å se etter brukt utstyr. Det er jo JØNN uansett.

Annonse

ok lol først nå forstod jeg at du var i USA. da blir leksa en helt annen: powerblocks er sikkert mye billigere over there. Samtidig veit jeg en del bruker bowflex. Samme greia som fleksimanual. Det billigste (og kanskje mest fornuftige) ville vel vært å kjøpe noen brukte manualer fra et garage-sale.

ok lol først nå forstod jeg at du var i USA. da blir leksa en helt annen: powerblocks er sikkert mye billigere over there. Samtidig veit jeg en del bruker bowflex. Samme greia som fleksimanual. Det billigste (og kanskje mest fornuftige) ville vel vært å kjøpe noen brukte manualer fra et garage-sale.

Stemmer! Bowflex ligger på en 2400 kr - 50lbs, mens powerblock ligger te 1800 kr. Samtidig så jeg en review på youtube hvor de stilte dem mot hverandre. Powerblocken kom best ut i test på de fleste momentene. ja mye garagesale, men dette er utstyr som alle vil ha og utrolig vanskelig å få tak i. Men skal prøve å jakte litt mer etter brukt utstyr. :)

• 2 uker senere...

Jeg mener at det eneste man trenger er olympiastang + vektskiver + justerbar benk + stativ som kan brukes til både benk, knebøy og pullups

Øvelsene man kan gjøre da er nærmest ubegrensert. Benkpress, militærpress, markløft, knebøy, bicepscurl, rows osvosv..

Jeg mener at det eneste man trenger er olympiastang + vektskiver + justerbar benk + stativ som kan brukes til både benk, knebøy og pullups

Øvelsene man kan gjøre da er nærmest ubegrensert. Benkpress, militærpress, markløft, knebøy, bicepscurl, rows osvosv..

Helt enig med deg. "Problemet" er at hun skal til USA. Regner med at det ikke er så lettvint å kjøpe alle de tingene da. Eventuelt kunne man jo joine en crossfit-plass. Har hørt det er bra miljø på de plassene.

Annonse

Helt enig med deg. "Problemet" er at hun skal til USA. Regner med at det ikke er så lettvint å kjøpe alle de tingene da. Eventuelt kunne man jo joine en crossfit-plass. Har hørt det er bra miljø på de plassene.

åja, nå skjønner jeg hva hun mente med dammen!

åja, nå skjønner jeg hva hun mente med dammen!

Jeg er i Usa og får med meg en hel container hjem gratis når jeg drar hjem fra Usa neste år :) Derfor jeg spurte om utstyr :) Kan kjøpe det meste i forhold til tyngde og alt.

Men benk, stativ, olympiastang, vektskiver skal jeg se etter. Anything else som er viktig? :)

Jeg er i Usa og får med meg en hel container hjem gratis når jeg drar hjem fra Usa neste år :) Derfor jeg spurte om utstyr :) Kan kjøpe det meste i forhold til tyngde og alt.

Men benk, stativ, olympiastang, vektskiver skal jeg se etter. Anything else som er viktig? :)

Seriøst, hvis du har mulighet til å kjøpe "stort" og tungt utstyr, så bør du absolutt slå til! Det er så hinsides mye billigere der enn her!

Rogue Fitness :: Strength & Conditioning Equipment

Det må du sjekke ut. Hvis du har mulighet til å lage gym i garasjen din så er det noen veldig kjekke muligheter der + stang og vekter som er relativt billig.

Vet ikke om de har noe spesielt merkenavn, men tror kanskje det kan være lurt å kjøpe sånne plater hvor alle er i lik størrelse, slik at hvis man feks varmer opp med 5kg på hver side av stanga i markløft så behøver man ikke gå lengre ned enn når man trener med 15kg:) Er jo også en fordel om di er i plast slik at man kan slippe dem i bakken

Usikker på hvor sterk du er, men kjøp ei skikkelig stang, og noen skikkelige vekter... Holder livet ut, og er som oftest kalibrert :)

EliteFTS - Powerlifting and Strength Training Products and Knowledge for Lifters, Athletes, Coaches, and Trainers

Sorinex Exercise Equipment

http://www.westside-barbell.com

Rogue Fitness :: Strength & Conditioning Equipment

1 stang

1 justerbar benk

1 skikkelig rack til knebøy/benkpress

X antall vekter (etter ditt behov), da helst jernvekter/eller skikkelige bumper plates. Kalibrerte.

Manualer (det som er å foretrekke er de "hexagon" manualene, helst helt massive. De har du livet ut..

Videre etter dette så kommer alt du måtte ha råd til / gidde å kjøpe:

Feks noe eg ville ansett som igrunn "must":

En glute ham raise, en kombinert nedtrekk/sittende roing som det går ann å legge på vektskiver på.

Og alt annet som er "gøy" og kjekt å ha, feks en beinpress, og et tåhev apparat...

Kommer jo ann på hvor langt du skal dra ting :p

Kjekt å tenke på at dette er utstyr enn har resten av livet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...