Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har som mål og skaffe muskelmasse, masse muskelmasse. Men jeg blander da jogging og styrke, 4 ganger styrke 1 dag jogging. Det jeg lurer på kan man øke muskelmassen samtidig som man får sixpacken, selvom man er i overskudd? De proffe har jo den sixpacken og de store armene osv.. Og jeg tror vel de går på overskudd?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12048-styrketrening-og-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bygge muskler må man ligge i kalorioverskudd, skal man ned i vekt må man ligge i underskudd. Om man bygger muskler så kan sixpacken bli mer synlig ved at musklene under blir større, men for at det skal være reelt må man allerede være litt slank og ha genene på sin side. De "proffe" trener ved at de ligger i kraftig overskudd lenge, før de legger seg i underskudd for å gå ned i fettprosent. Dette er det man kaller "deffing" fordi man oppnår en mer definert kropp.

For å bygge muskler må man ligge i kalorioverskudd, skal man ned i vekt må man ligge i underskudd. Om man bygger muskler så kan sixpacken bli mer synlig ved at musklene under blir større, men for at det skal være reelt må man allerede være litt slank og ha genene på sin side. De "proffe" trener ved at de ligger i kraftig overskudd lenge, før de legger seg i underskudd for å gå ned i fettprosent. Dette er det man kaller "deffing" fordi man oppnår en mer definert kropp.

aha hva mener du med et kraftig overskudd? At de spiser alt de kommer over?

Jeg har som mål og skaffe muskelmasse, masse muskelmasse. Men jeg blander da jogging og styrke, 4 ganger styrke 1 dag jogging. Det jeg lurer på kan man øke muskelmassen samtidig som man får sixpacken, selvom man er i overskudd? De proffe har jo den sixpacken og de store armene osv.. Og jeg tror vel de går på overskudd?

De går perioder i overskudd og perioder i underskudd. Overskudd for å bygge armer og six pack, underskudd for å fjerne fett slik at armene og six packen ser penere ut. For å unngå å legge på seg mer fett enn nødvendig på bulk bør ikke overskuddet være for stort. To kilo vektoppgang i måneden holder lenge det. Mer info her: General Philosophies of Muscle Mass Gain | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...