Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, som en del andre der ute så er jeg helt død i kroppen etter trening og har mest lyst til å legge meg på sofaen og sove når jeg kommer hjem. Har lite lyst til å lage mat rett etter trening, så jeg lurte på om det har noe si at jeg inntar mat 1-3 timer etter trening?

OBS: kan hende jeg har postet dette på feil plass :S

Bare flytt denne tråden om den er på feil plass.

Fortsetter under...

Det viktigste er hvor mye du spiser totalt i løpet av dagen. Men det er likevel flere studier som viser at det er en fordel å innta proteiner og litt karbohydrater innen 1 time etter trening. Orker du ikke lage mat så kan du jo drikke en shake med proteinpulver og spise en banan og så vente noen timer til du lager skikkelig mat.

Det viktigste er hvor mye du spiser totalt i løpet av dagen. Men det er likevel flere studier som viser at det er en fordel å innta proteiner og litt karbohydrater innen 1 time etter trening. Orker du ikke lage mat så kan du jo drikke en shake med proteinpulver og spise en banan og så vente noen timer til du lager skikkelig mat.

Takk for raskt svar :)

Annonse

Er en grunn til at jeg spør spørsmål her før jeg gjør noe :p

det viktigste er at du drikker en shake med protein pulver og maltodextrin (40g og ca 70g alt etter hva du veier) rett etter trening. da kan du vente litt med mat men ikke får lenge.

det viktigste er at du drikker en shake med protein pulver og maltodextrin (40g og ca 70g alt etter hva du veier) rett etter trening. da kan du vente litt med mat men ikke får lenge.

Bruker bare proteinpulver om jeg ikke får i meg nok proteiner på slutten av dagen.

Annonse

Men det er likevel flere studier som viser at det er en fordel å innta proteiner og litt karbohydrater innen 1 time etter trening.

Hvilke studier er dette, og hvorfor er det en fordel?

Jeg så Layne argumentere for det i en artikkel fra 2006, men nå nylig har i hvert fall Ian, Asle og Aragon argumentert mot det. Et par links below.

Insulin hemmer veksthormon? | Fitnessbloggen Forum

Den store periodisk faste-tråden | Fitnessbloggen Forum

Question to Alan Aragon regarding nutrient timing. - Page 19 - Bodybuilding.com Forums

http://www.youtube.com/watch?v=fqSNOKL5ZkA

Konstantinovs

the effectiveness of nutrient timing does not require a high degree of precision.

Jeg forsto ikke helt det der. tror du at du kan forklare?

Det betyr at du kan spise når du vil siden totalinntaket er det vesentlige.

finns førdeler med næringstiming , kør selv efter ett avansert protocol ,

men trenger ikke bekymre deg om du spiser mat 3 timmer efter trening ,

men kan med førderl ta raske karbo rett før trening og protein/aminos under trening og sen vente med og spise på flere timer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...