Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er dette umulig? Etter hva jeg har lest så kan ett kilo fett frigi 70kcal per 24 timer. Hvorfor skal et underskudd gå på bekostning av muskelmassen om man kan dekke hele underskuddet med det som fettet kan frigi?

Hvor mye kroppen klarer å frigi vill jo variere ut i fra vilken fettprosent en har. som regel når folk mister så mye på så kort tid.

Det sies vel at man kan gå hele perioder på PSMF uten å miste muskelmasse?

Det kommer også ann på vilken fettprosent en har. PSMF generelt er ikke anbefalt for mennesker med lav fettprosent. PSMF er ekstrem diett med minst mulig tap av muskelmasse.

Børge sier heller aldri at du ikke vill miste muskelmasse på diett, han sier i artikkelen sin at det er en ekstrem diett som også bevarer muskelmasse. Betyr ikke at du beholder alle musklene, men at du beholder mer muskler enn du ville gjort på suppedietten f.eks

Hvor mye kroppen klarer å frigi vill jo variere ut i fra vilken fettprosent en har. som regel når folk mister så mye på så kort tid.

Det kommer også ann på vilken fettprosent en har. PSMF generelt er ikke anbefalt for mennesker med lav fettprosent. PSMF er ekstrem diett med minst mulig tap av muskelmasse.

Børge sier heller aldri at du ikke vill miste muskelmasse på diett, han sier i artikkelen sin at det er en ekstrem diett som også bevarer muskelmasse. Betyr ikke at du beholder alle musklene, men at du beholder mer muskler enn du ville gjort på suppedietten f.eks

Ja, derfor er det ikke vits å ha en diett som har større underskudd enn 70kcal per kg fett man har. Om man har større underskudd enn dette mener jeg også at det går på bekostning av muskelmassen.

Jeg snakker ikke om psmf-artikkelen men noe fra forumet hans. Jeg mener at man bevarer så godt som all muskelmasse ved PSMF, før man kommer på veldig lav fettprosent ihvertfall. Jeg snakker hele tiden om at man følger det son står i the rapid fatloss handbook, som for min del er ca 300g protein. Legger man til omega 3 og 20g karbonade og fett så er man på nesten 1600kcal på kaloriinntak.

Da er det bare jeg som har misforstått poenget ditt :)

men det er ingen garanti for at man bevarer all muskelmasse på psmf. Det kommer helt ann på hvor mye fett og muskler en faktisk har.

Da er vi enige:) jeg er ikke så god til å forklare meg alltid. Jeg ville ikke brukt PSMF om jeg skulle stille f eks.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...