Gå til innhold

Alternativ til Udo's Opti Green?


loriel

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Pøh! Det blir som kundene mine (helsekostbutikk) som kommer inn å skal ha "en pille" som gjør at de mister 20 kg over natta. Er ikke så enkelt vettu.. :p Er sikker på at en smart fyr som deg klarer å lese hele innlegget. Hvis ikke har jeg ting som hjelper på konsentrasjonen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor
jeg spiser Kamut!

100% rent, pulverisert kamutgress (
kamut = en gammel hvetesort
). Sterkt basedannende og har et tilnærmet komplett spekter av næringsstoffer, spesielt rik på magnesium! Det finnes to typer klorofyll; -type A som finnes i planter som vokser over vann, og type B som finnes i planter som vokser under vann. Kamut inneholder type A.

Kamut er spesielt bra for anti-aging og skjønnhet på grunn av det høye innholdet av SOD -Super Oksid Dismutase. Dette er et effektivt enzym som bekjemper frie radikaler og hjelper til med fornying av cellene våre. Kamut bedrer også hudens evne til sårheling, både ved innvortes og utvortes bruk.

349575-10-1287596900023.jpg

Det høye klorofyllnivået avgifter kroppen på en skånsom måte, balanserer blodtrykket og øker antall blodceller (
røde blodceller frakter bl.a. oksygen rundt i kroppen vår
). Kamut er også bra for lymfens sirkulasjon, og motvirker f.eks ødem (
vannansamlinger i kroppen
).

For alle med allergi, candidaovervekst eller intoleranser, er Kamut fantastisk. Enzymene i Kamuten bryter ned proteiner i maten, slik at man får mindre reaksjoner når man spiser ting man ikke tåler. Det finnes proteiner i nesten all mat, og intoleranse vil si at kroppen ikke klarer å bryte ned proteinene til aminosyrer (
som vi kan nyttegjøre
). I stedet går de store proteinene ut i blodet gjennom hull i tarmen, og havner på helt feil plass. Kroppen kjenner ikke igjen proteinene (
den er vant med aminosyrer som den kan bruke som byggemateriale
), og reagerer med alarm.

349575-10-1287596167431.jpg

Alt ettersom hvor i kroppen de ufordøyde proteinene havner kan man oppleve en mangde forskjellige autoimmune symptomer; -som f.eks eksem/psoriasis, ADHD/autisme, fordøyelsesplager, leddsmerter, hodepine/migrene eller fibromyalgi. Ved å bryte ned proteinene til aminosyrer, øker Kamut toleransen for matvarer som melk, gluten og soya. Kamut demper også kroppens alarm-reaksjoner på f.eks pollen, dyrehår og midd.

Ta meg for eksempel:
For fire år siden var jeg i USA i fire uker med familien. USA er helt ville på tilsetningsstoffer og dritt i mat, jeg fant f.eks soya på ingredienselista til kyllingfilét! Da jeg ikke tåler melk, gluten, soya, sukker, belgfrukter osv var jeg forbredt på å bli skikkelig dårlig der nede, slik jeg alltid blir på utenlandsferie.

349575-10-1287596565722.jpg

Tre dager etter ankomst oppdaget jeg imidlertid Jamba Juice (
amerikansk juice og smoothie-kjede
). Og de hadde hvetegress-shots, noe jeg aldri hadde hørt om, men jeg er jo en sucker for nye, sunne ting, så jeg begynte å drikke en sånn hver dag. Og resultatet var forbløffende! Hele fire uker spiste jeg "feil" mat (
joda, jeg prøvde faktisk å holde dietten, men fikk i meg masse tull uansett
) og jeg fikk INGEN reaksjoner! Ikke eksem, ikke magetrøbbel, ikke leddsmerter, ingenting!!

Ikke før jeg kom hjem til hvetegress-frie Norge merket jeg noe, men omtrent i det vi landet hjemme (
2 dager etter siste shot
), kom reaksjonene: Eksem fra topp til tå, fullstendig krøll på fordøyelsen, tidenes depresjon og humørsvingninger, søvnproblemer, ADHD++ og vondt overalt. Basically alle de reaksjonene jeg hadde forventet i USA, men som jeg tydeligvis hadde holdt i sjakk med hvetegress. Noen av plagene varte i nesten et halvt år.. =(

349575-10-1287596452205.jpg

Dette var før jeg hadde hørt om Pure Planet, og før supermat ble introdusert til meg i Norge. Nå har jeg tatt greens med økende hyppighet i drøyt 2 år, og det er sprøtt hvor mange ting som har forsvunnet: =O

- Eksem

- Fordøyelsesplager (
mest oppblåsthet
)

- Leddsmerter

- Allergi mot pelsdyr, støv, midd og pollen (
vekk!!
)

- Jeg sover bedre

- Jeg holder muskelstyrken bedre i perioder med lite trening

- Får raskere resultat på treningen

- Blir mindre støl (
Kamut inneholder masse magnesium som funker mot stive og støle muskler
)

- Får mindre trøbbel hvis jeg får i meg mat jeg ikke tåler, pluss at evt reaksjoner forsvinner mye fortere!

- Bedre søvn

- Mer energi

Jeg tar for øyeblikket 2 ss Kamut om morgenen, sammen med 2 ss Spirulina. Blander det med eplejuice og vann i et glass med lokk, rister, drikker, og venter 1/2 time med frokosten. ;D Det er kjempeviktig å trappe forsiktig opp med alle typer greens. Start med 1/2 ts og ta det i 4 dager til en uke, før du trapper opp med 1/2 ts av gangen. Og drikke MASSE vann!!
;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg på Udos en stund nå, men det ender med at det kommer i retur :/ Vet ikke om det er pga smaken eller hva... Forslag til noe som er litt greiere på smak? Eller andre forslag på hvordan i alle dager man skal få dette i seg?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gjør som meg, ta det i kapsler! Jeg klarer heller ikke smaken, så kapsler har reddet meg. Jeg kjøpte først pulver, men innså at jeg ikke kom til å klare å drikke noe uten å spy. Løsningen var å bestille tomme kapsler for å ikke kaste det pulveret jeg allerede hadde kjøpt.

Kjøpte disse som jeg fylte selv med pinsett:

http://www.iherb.com/Now-Foods-Double-00-Gelatin-Caps-750-Empty-Capsules/891?at=0&rcode=JOM782

Anbefaler Pure Planet sine produkter (selges også i Norge, men til dobbel pris)

Spirulina i kapselform:

OBN-88340-2.jpg

http://www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet-Hawaiian-Spirulina-500-mg-100-Veggie-Caps/16066?at=0&rcode=JOM782

Chlorella i tablettform:

OBN-88501-2.jpg

http://www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet-Chlorella-200-mg-600-Tablets/16070?at=0&rcode=JOM782

Hvetegress i kapselform:

OBN-52693-2.jpg

http://www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet-Green-Kamut-240-Veggie-Caps/4993?at=0&rcode=JOM782

Jeg er stamkunde hos iHerb, og er storfornøyd. De har billig frakt (2-6$) så hvis man kommer over 200kr. grensa er det bare å bestille flere pakker.

Håper dette er litt til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...