Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hva dere spiser og hva som lønner seg å spise før trening om morgenen? Jeg vet de fleste kun drikker vann eller minimalt med mat før morgenkardio. Jeg kommer til å kjøre hard styrke og trenger tips til mat og drikke som lønner seg for maksimal effekt for treningen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11557-mat-f%C3%B8r-morgentrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

jeg spiser 120g havregryn, blandet sammen med 40g proteinpulver og en skje tran vedsiden av ca 1,5 time før trening, funker bra for meg!

det er nok veldig individuelt hvor mye man tåler om morgenen dog, jeg har mye matlyst tidlig på dagen

Jeg har generelt lite matlyst om morgenen, begynte ikke å spise frokost før for et år siden. Men når jeg vet at jeg skal trene, så går det automatisk lettere ned. Hater å trene på tom mage! :(

Jeg er heller ikke frokost menneske, er mange ganger jeg trener på tom mage, og synes det funker. Men det er jo fra person til person. Men de gangene jeg føler jeg må pga energien er på bunn blir det skyr eller noe annet som er lett å få ned, og friskt :)

Jeg er heller ikke frokost menneske, er mange ganger jeg trener på tom mage, og synes det funker. Men det er jo fra person til person. Men de gangene jeg føler jeg må pga energien er på bunn blir det skyr eller noe annet som er lett å få ned, og friskt :)

Er ikke noe stor fan av skyr, synes det er noe kvalmende konsistens. Andre forslag? :D

Jeg trener styrke før jobb, og lager meg en smoothie bestående av frosne bær, litt mager vaniljekesam, litt melk ekstra lett og en litt mindre enn vanlig dose proteinpulver! Så tar jeg en vanlig proteinshake etter trening og spiser vanlig v lunsjtid. Funker bra for min del iaf!

En god del av mine venniner bruker banan-pannekaker (1 banan, 2 egg, kardemomme og kanel) til frokost.

Så kan egg funke, det er mettende^, mye proteiner, tar kort tid å lage og lett å få ned^^

Eller en frukt og litt nøtter, evt mager vaniljekesam i tillegg.

Er også fan av å trene styrke på morgenen, beste start på dagen! Setter standarden liksom :)

Jeg liker ikke å trene med full mage men samtidig må jeg ha i meg noe for å ha energi på trening!

En kopp kaffe med varm melk og et eple med kanel (er tom for kanel i dag, hjelp!) og evt. litt nøtter eller tørket frukt funker bra for meg! Slipper å føle meg mett men får det lille jeg trenger for å komme i gang. Prøv deg litt frem :)

Annonse

Er også fan av å trene styrke på morgenen, beste start på dagen! Setter standarden liksom :)

Jeg liker ikke å trene med full mage men samtidig må jeg ha i meg noe for å ha energi på trening!

En kopp kaffe med varm melk og et eple med kanel (er tom for kanel i dag, hjelp!) og evt. litt nøtter eller tørket frukt funker bra for meg! Slipper å føle meg mett men får det lille jeg trenger for å komme i gang. Prøv deg litt frem :)

Takk for tipsene! Kommer til å testes ut i løpet av uka (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...