Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kort spørsmål. På den øvelsevideoen angående frontbøy som ligger på forumet så sier han fyren at man skal forsøke og få albuene høyest mulig opp. Nå er jeg en liten jente, med korte armer... men når jeg har stanga helt inntil halsen(vi snakker blir nesten kvelt liksom, litt ubehagelig egentlig..) og håndleddene bøyde så er ikke albuene i nærheten av 90 grader. mer 30-40 grader kanskje.... er det krise?

Om jeg bøyer albuene så langt opp jeg klarer uten stanga er fingrene mine bak skulderene, og det går jo ikke, fordi om jeg har en stang i hendene så vil den ligge omtrent der hodet mitt er. Vil dette si at frontbøy er en dårlig løsning for meg? Hvordan kan jeg endre på teknikken for å få det til? Kanskje noen har noen youtube favoritter?

Jeg likte hvordan kroppen går rettere ned, mye mindre stress på korsryggen, som er fint for meg mer prolaps.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11424-plassering-av-armene-ved-frontb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får det ikke til å funke:( Kryssgrepet blir enda vanskelige pga de korte armene mine...og stanga sklir ned av skuldrene og glir ned mot albuen. Kanskje den evt. stanser opp i gropa før bicepsen( fordi den er jo nesten så stor at den stopper stanga! haha.. NOT!).. men da blir jo vekten belastet på feil sted? gaah.. får vel bare forsøke og prøve en stund til. Hvis jeg holde den med vanlig grep, to eller tre fingre ligger stanga ok og jeg kan liksom hvile baksiden av fingrene mot men ikke oppå skulderene, men jeg blir da kvalt når jeg bøyer ned..

Prøver du å holde et fast grep rundt stangen, eller lar du stangen hvile mellom halsen og fingertuppene? Jo færre fingre du har på stangen jo høyere vil du få albuene. Med bare to fingre på stangen burde du klare å få albuene rimelig greit opp :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...