Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har alltid tränat mycket, både cardio-sporter, mycket längdskidor, slalom och snowboard, löpning och styrka. Har dock blivit helt frälst på styrketräning och just börjat nytt helkroppsprogram på 6 veckor. Upprättar tråden för tjejer som mig, som har nåt kilo för mycket, men är stark och sportig i övrigt, för att få den där drömkroppen! kanske vi kan utbyta nån sorts erfarenhet tillsammans?! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11086-starkare-och-stramare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint fint:) har just börjat på en nytt 6 veckors helkroppsprogram med 3 dagar styrka i veckan. körde maxtest på alla övningar först, och så är det 2,5% progression varje økt:) har 5 veckor kvar på det, och har en strikt kost. dock har jag redanförlorat lite i vikt och känner lite skillnad. ( efter att jag började med nästan enbart styrka då)

• 4 uker senere...

har nu gått på mitt fullkroppsprogram i 5 veckor av 6. har haft en sjukt bra progression, och tränat massa cardio mellan styrkepassen. ska hitta en före-bild också! man kan om man vill, men för mig har det krävt en minst sagt ortodox syn på maten och en jävla massa vilja!!

post-15120-14440884451226_thumb.jpg

körde 10rm test innan jag startade detta program, och har nu gått över de vikterna på alla övningar. kör:

djupa knäböj

vanliga marklyft

bänkpress med manualer

nedtrekk

arnoldpress

roing

biceps med curlstång

triceps med curlstång

mage 25 reps x 2 set, oftast med 10 kg skiva.

plus 2-30 min cardio, men kör oftast en timme löpning ute eller löpbandet.

ska köra ett nytt 10RM test om två veckor och fortsätta på samma program, så sjukt nöjd med det:) dessutom räknar ju excel ut vad man ska lyfta från gång till gång, så att man målmedvetet vet om vad man ska lyfta!

hittade en bild som är från i början på juli. lite skillnad har jag allt fått till på kroppen de senaste månaderna hoppas jag? och jag är INTE färdig!![ATTACH]56257[/ATTACH]

post-15120-14440884826203_thumb.jpg

Annonse

herreGUD VILKEN skitdag! trött och halv-förkyld tog jag mig på gymmet efter att ha "pluggat" halva dagen. behöver verkligen något spännande att äta ikväll, tänkte mig lax och nåt piffigt till den för att få upp humöret. tips nån? hade 14 kg hantlar i bänkpressen 5 reps x 3 set idag, trodde jag skulle dö, men klarade det. nedtrekk 5 reps x 3 på 55 kg gick helt okej, även om jag såg stjärnor på 3e setet..alltid nåt. GILLAR INTE gymmet runt 17-19 på måndagar. alla ska motionera bort helgens fylla i ren ångest och inte en millimeter är fri på golvet..nej nu ska dom här benen ta sig upp på geitfjellet på en kvällshike! hoppas det finns de där ute som hade en bättre dag än mig, haha :Dpost-15120-14440885102049_thumb.jpg

post-15120-14440885101253_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...