Gå til innhold

kroppsanalyse


Anbefalte innlegg

Tok en kroppsanalyse i dag, 5 uker siden sist.

Resulatet ble 7% mer i fettprosent:eek:

Muskelmasse ca 0,4 gram opp, men etter de 5 ukene har jeg faktisk økt mye i vekter, f.eks: i knebøy.

Så er spørsmålet mitt: er dette realistisk....? Går det ann, eller er det pgr av mensen som jeg venter nå snart?

Fikk meg en liten A-ha opplevelse når jeg såg resulatet:stinkyfeet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Var det en slik elektronisk en du står på med bare føtter så kan du ta det resultatet med en stor klype salt. Er masse faktorer som spiller inn. Er sikkert flere som kan utdype dette, men eksempelvis så testet jeg en slik for en stund tilbake, 2 ganger på samme dag, med 7% forskjell i fettprosent. Denne differansen var utelukkende pga forskjellige innstillinger på vekta (atletisk vs Normal)

Målebandet lyver ikke, og med 7% opp i fett burde du kjent det på klærne, tror nok dette er en god gammel bommert som kommer av alt fra dagsform, va du har spist, "den tiden", salt, vanninnhold etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva mener du med atletisk Vs Normal...? Jeg er kraftig bygd.

Jeg har målt meg på den samme elektronisk vekten (kroppsanalysen) 4 ganger.

Den andre gang viste den en liten nedgang, tredje gang viste den en liten oppgang på ca 2%.

Jeg har merket litt på buksene at de er litt trangere, men jeg merker en stor forskjell at bena er mye strammere nå enn før.

har trent mye gått på fjellet tung oppover bakke, mye knebøy og styrke, sykklet O.S.V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ok, hva mener du med atletisk Vs Normal...? Jeg er kraftig bygd.

Jeg har målt meg på den samme elektronisk vekten (kroppsanalysen) 4 ganger.

Den andre gang viste den en liten nedgang, tredje gang viste den en liten oppgang på ca 2%.

Jeg har merket litt på buksene at de er litt trangere, men jeg merker en stor forskjell at bena er mye strammere nå enn før.

har trent mye gått på fjellet tung oppover bakke, mye knebøy og styrke, sykklet O.S.V.

Det jeg mener var at i allefall på den tanita vekten jeg testet så måtte man stille inn endel ting som vekt, høyde, alder og om man var normal eller atletisk bygget. Det ble avgjort med et eneste spm om hvor mange timer i uka man trente. Så jeg ba om å teste begge innstillingene og forskjellen var 7%

ellers leste jeg en test her om dagen av 3 populere slike vekter for hjemmebruk, som alle var i 2000-3000 kr klassen opp mot en klypemåling og forskjellen fra klypen til den ene vekten var 6%.

Det jeg mener er egentlig bare at om du vil være sikker bruk målebandet og speilet. Du sier du har trent hardt, og med mindre du har hatt et enormt overskudd på matfronten så tviler jeg du har gått opp 7% i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener var at i allefall på den tanita vekten jeg testet så måtte man stille inn endel ting som vekt, høyde, alder og om man var normal eller atletisk bygget. Det ble avgjort med et eneste spm om hvor mange timer i uka man trente. Så jeg ba om å teste begge innstillingene og forskjellen var 7%

ellers leste jeg en test her om dagen av 3 populere slike vekter for hjemmebruk, som alle var i 2000-3000 kr klassen opp mot en klypemåling og forskjellen fra klypen til den ene vekten var 6%.

Det jeg mener er egentlig bare at om du vil være sikker bruk målebandet og speilet. Du sier du har trent hardt, og med mindre du har hatt et enormt overskudd på matfronten så tviler jeg du har gått opp 7% i fettprosent.

Ok, Så vis hun hadde testet meg på atletisk og jeg er kraftig byd blir fettprosenten høyere eller omvendt? (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, Så vis hun hadde testet meg på atletisk og jeg er kraftig byd blir fettprosenten høyere eller omvendt? (n)

Han snakker om Tanita hjemme produkter, slik som denne -> Tanita BC-545 - X-life

Disse er det stor forskjell på alt etter som instilling, vist du testet deg på en Inbody 720 blir det litt annerledes.

Men det er ganske viktig at en måler seg under like forutsetninger, ellers vil resultatet påvirkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker om Tanita hjemme produkter, slik som denne -> Tanita BC-545 - X-life

Disse er det stor forskjell på alt etter som instilling, vist du testet deg på en Inbody 720 blir det litt annerledes.

Men det er ganske viktig at en måler seg under like forutsetninger, ellers vil resultatet påvirkes.

Jeg testet meg på tanita kroppanalyse (ikke hjemmebruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Søk litt på forumet om dette, er en tråd om Inbody 720 som tar for seg dette tildels.

Du må ha nøyaktig samme forberedelser før hver test for å kunne sammenlikne.

BodyAnalyse.no - Testforberedelser

Han snakker om Tanita hjemme produkter, slik som denne -> Tanita BC-545 - X-life

Disse er det stor forskjell på alt etter som instilling, vist du testet deg på en Inbody 720 blir det litt annerledes.

Men det er ganske viktig at en måler seg under like forutsetninger, ellers vil resultatet påvirkes.

Litt Off-topic:

Jeg brukte: BC-418 Segmental Body Composition Analyzer

Altså BC-418 som jeg håper folk ikke bruker hjemme($5,324.83) hehe!

Noen som vet hvor "fortrolig" denne er når det gjelder resultater?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd den der tanita-vekta og kom ut med en fettprosent på 29. Har ikke gidda prøve den igjen, men tror ikke den er til å stole på. Tipper du har gjort målingene hos en herbalifeinstruktør?

Nei, treningsenter:)

Men så lenge jeg føler meg starmmere i lårene, kan jeg ha gått opp i fettprosent da...?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, treningsenter:)

Men så lenge jeg føler meg starmmere i lårene, kan jeg ha gått opp i fettprosent da...?:rolleyes:

Hvorfor er det så viktig å vite hva fettprosenten din er? Har det egentlig noe å si så lenge du ser fremgang i speilet og er fornøyd med kroppen din?

Nei, du har ikke gått opp 7% i fett fordi du føler lårene dine er strammere. Du har ikke gått opp 7% i fett punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å vite hva fettprosenten din er? Har det egentlig noe å si så lenge du ser fremgang i speilet og er fornøyd med kroppen din?

Nei, du har ikke gått opp 7% i fett fordi du føler lårene dine er strammere. Du har ikke gått opp 7% i fett punktum.

Ok, godt og høre(y) Men buskene sitter litt mer strammere nå en før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk litt på forumet om dette, er en tråd om Inbody 720 som tar for seg dette tildels.

Du må ha nøyaktig samme forberedelser før hver test for å kunne sammenlikne.

BodyAnalyse.no - Testforberedelser

Og tilogmed da er det forskjeller. I militæret testet jeg jevnlig folk på inbody-maskinen, og tok selvfølgelig noen tester selv også. En dag jeg åpnet idrettsbygget tok jeg testen 3 ganger uten pause. Stod på nøyaktig samme måte, med akkurat de samme innstillingene. Fikk nesten 2kg forskjell i muskelmasse og et par % forskjell på fettprosenten.

Så disse maskinene er ikke mer nøyaktige enn at de gir en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tilogmed da er det forskjeller. I militæret testet jeg jevnlig folk på inbody-maskinen, og tok selvfølgelig noen tester selv også. En dag jeg åpnet idrettsbygget tok jeg testen 3 ganger uten pause. Stod på nøyaktig samme måte, med akkurat de samme innstillingene. Fikk nesten 2kg forskjell i muskelmasse og et par % forskjell på fettprosenten.

Så disse maskinene er ikke mer nøyaktige enn at de gir en pekepinn.

Kanskje du bare instant gainer noe jævlig? 1 kg LBM pr. minutt er jo greie gains.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er hva du føler selv på kroppen. Jeg målte bare for moro skyld på en venninnekveld hos ei som driver som herbalifeinstruktør. Men det er ikke så nøye, så lenge jeg er fornøyd selv. Og det er jeg jo ikke, he, he.... så da må jeg bare trene mer, spise annerledes eller gjøre hva annet som må til. :)

Hvor mange herbalifeprodukter konkluderte denne målingen med at du trengte? :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...