Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvilke øvelser kan jeg kutte ut, for å få en kortere økt i følgende økt A og B?

Trenes annen hver gang, mandag - onsdag - fredag.

Økt A:

Markløft

Benpress

Skråbenk

Dips

Kroppshev smalt grep

Kabelro

Skulderpress

Sidehev

Barbellcurl

Smal benkpress

Tåhev

Økt B:

Knebøy

Strakmark

Benkpress

Flies

Kroppshev bredt grep

Arnoldpress

Hammercurl

Franskpress

Tåhev

Fortsetter under...

Mange gode tilbakemeldinger her, - takk!

Er det noen av dere som har god erfaring med øvelser som bidrar til økt antall reps max i kroppshev?

Nå har jeg ligget på 15-17 repetisjoner max i nærmere to år, uten å øke. Trener ganske ofte, men tydeligvis feil el.

Er det en naturlig forklaring på at man kan øke mye i f.eks benkpress, markløft, knebøy, mens man (jeg) ikke øker noe i kroppshev til tross for fokus på denne øvelsen?

Tviler på at du virkelig trenger tåhev. Hva skal det være godt for? Ellers har du benkpress, skråbenk, smalbenk, dips og skulderpress i samme økt! Velg en eller to av dem.

Hvorfor mener du at du ikke må trene legger?

Annonse

Mange gode tilbakemeldinger her, - takk!

Er det noen av dere som har god erfaring med øvelser som bidrar til økt antall reps max i kroppshev?

Nå har jeg ligget på 15-17 repetisjoner max i nærmere to år, uten å øke. Trener ganske ofte, men tydeligvis feil el.

Er det en naturlig forklaring på at man kan øke mye i f.eks benkpress, markløft, knebøy, mens man (jeg) ikke øker noe i kroppshev til tross for fokus på denne øvelsen?

Høres ut som du har bygget muskler og blitt tyngre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...