Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvilke øvelser kan jeg kutte ut, for å få en kortere økt i følgende økt A og B?

Trenes annen hver gang, mandag - onsdag - fredag.

Økt A:

Markløft

Benpress

Skråbenk

Dips

Kroppshev smalt grep

Kabelro

Skulderpress

Sidehev

Barbellcurl

Smal benkpress

Tåhev

Økt B:

Knebøy

Strakmark

Benkpress

Flies

Kroppshev bredt grep

Arnoldpress

Hammercurl

Franskpress

Tåhev

Fortsetter under...

Skrevet

Tviler på at du virkelig trenger tåhev. Hva skal det være godt for? Ellers har du benkpress, skråbenk, smalbenk, dips og skulderpress i samme økt! Velg en eller to av dem.

Skrevet

Økt A: 8x3

Markløft

Kroppshev

Dips

Økt B: 4x7

Knebøy

Kabelroing (men har du prøvd stangroing/pendlay row?)

Benkpress

og så kan du legge til

Økt C: 3x11

Utfall

Hantelpress

Hantelroing

Skrevet

Mange gode tilbakemeldinger her, - takk!

Er det noen av dere som har god erfaring med øvelser som bidrar til økt antall reps max i kroppshev?

Nå har jeg ligget på 15-17 repetisjoner max i nærmere to år, uten å øke. Trener ganske ofte, men tydeligvis feil el.

Er det en naturlig forklaring på at man kan øke mye i f.eks benkpress, markløft, knebøy, mens man (jeg) ikke øker noe i kroppshev til tross for fokus på denne øvelsen?

Annonse

Skrevet
Mange gode tilbakemeldinger her, - takk!

Er det noen av dere som har god erfaring med øvelser som bidrar til økt antall reps max i kroppshev?

Nå har jeg ligget på 15-17 repetisjoner max i nærmere to år, uten å øke. Trener ganske ofte, men tydeligvis feil el.

Er det en naturlig forklaring på at man kan øke mye i f.eks benkpress, markløft, knebøy, mens man (jeg) ikke øker noe i kroppshev til tross for fokus på denne øvelsen?

Høres ut som du har bygget muskler og blitt tyngre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...