Liltan Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Da har jeg endelig blitt "medlem" jeg og etter å ha fulgt med innpå hær en god stund nå. Utrolig mye flinke folk hær inne, og veldig motiverende å lese om andres fremgang:) Kommer til å logge for det meste for min egen skyld, hvor jeg da har bedre oversikt over treninga og kostholdet mitt. Har som mål å gå ned noen kilo og videre få en veltrent kropp. Har aldri vært overvektig eller hatt et spesielt dårlig kosthold, men for ca 2 år siden var jeg på mitt største der jeg trente lite og pakket i meg akkurat det jeg følte for, hvor jeg da til slutt innså hvor stor jeg faktisk hadde blitt. Begynte da for fullt med treninga og gikk ned ca 15 kilo på bare et par mnd. Kan ikke påstå at jeg hadde et sunt kosthold, i og med at jeg nesten ikke spiste under opplegget. Gjorde det ikke bevist, matlysten var rett og slett ikke der. Kan heller ikke si at jeg hadde så stor kunnskap om hvor viktig det var å få i seg mat (og ikke minst riktig mat). Levde så si på knekkebrød og vann. Etter en stund med dette gikk jeg på en smell, jeg ble dritt lei. Lite energi i kroppen og konstant trøtt. Det førte til at jeg hadde en lang pause med trening, og gikk da raskt opp noen kilo igjen. Har klart å holde treninga någenlunde i gang hele veien, men ikke bra nok. Nå er planen og gjøre treninga til en stor del av hverdagen og denne gangen gjøre det riktig. Kom gjerne med trening og kostholds tips! solar flexus 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10892-ned-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Flytter tråden så du får svar:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10892-ned-i-vekt/#findComment-425985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Om du spør litt mer konkret, kan jeg prøve å svare. Hva føler du deg usikker/sikker på? :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10892-ned-i-vekt/#findComment-426608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Da har jeg endelig blitt "medlem" jeg og etter å ha fulgt med innpå hær en god stund nå. Utrolig mye flinke folk hær inne, og veldig motiverende å lese om andres fremgang:) Kommer til å logge for det meste for min egen skyld, hvor jeg da har bedre oversikt over treninga og kostholdet mitt. Har som mål å gå ned noen kilo og videre få en veltrent kropp. Har aldri vært overvektig eller hatt et spesielt dårlig kosthold, men for ca 2 år siden var jeg på mitt største der jeg trente lite og pakket i meg akkurat det jeg følte for, hvor jeg da til slutt innså hvor stor jeg faktisk hadde blitt. Begynte da for fullt med treninga og gikk ned ca 15 kilo på bare et par mnd. Kan ikke påstå at jeg hadde et sunt kosthold, i og med at jeg nesten ikke spiste under opplegget. Gjorde det ikke bevist, matlysten var rett og slett ikke der. Kan heller ikke si at jeg hadde så stor kunnskap om hvor viktig det var å få i seg mat (og ikke minst riktig mat). Levde så si på knekkebrød og vann. Etter en stund med dette gikk jeg på en smell, jeg ble dritt lei. Lite energi i kroppen og konstant trøtt. Det førte til at jeg hadde en lang pause med trening, og gikk da raskt opp noen kilo igjen. Har klart å holde treninga någenlunde i gang hele veien, men ikke bra nok. Nå er planen og gjøre treninga til en stor del av hverdagen og denne gangen gjøre det riktig. Kom gjerne med trening og kostholds tips! Først og fremst trenger du å etablere ett godt kostholdsfundament i hverdagen din. Kostholdet har mye å si både for kropp, selvfølelse, energi/overskudd og livsglede så "knekkebrød og vanndietten" bør du prøve å skyve litt vekk Du blir trøtt og energiløs fordi du ikke har tilført kroppen din riktig næring. Det vil i bunn og grunn si gode proteinkilder (tilstrekkelig nok protein), fett (tilstrekkelig nok fett) og gode karbohydrater (ja, du burde/må/skal spise grønnsakene dine). Med ett godt kostholdsfundament greier du å holde vekta også i perioder hvor treningsmengden kan bli veldig laber. Om du er som meg, og hater å lage mat, så er dette en stor utfordring. Jeg løser det veldig enkelt med å lage alle måltidene mine for dagen hver morgen. En annen løsning er å lage store porsjoner og fordele de i måltider og enten ha i kjøleskapet eller fryse ned. Ja, det er lov å spise kake og godteri av og til, bare ikke hver dag og fiskepinner er ikke mat Dernest må du legge deg til gode treningsrutiner. Det er slett ikke nødvendig å legge ned timeslange økter hver eneste dag. Ett fullkroppsprogram 3 ganger i uken + kanskje noen korte og effektive kardioøkter holder i massevis. Du kan risikere å skyte deg selv i leggen om legger lista for høyt med trening til å begynne med. Marit Bjørgen var ikke født god langrennsløper, det er noe som har tatt tid å trene opp - sånn er det for oss andre også. Er du fortsatt som meg, og sliter med å holde deg selv i ørene, så kan det være greit å betale en coach for noen ukers trening og kostholdsprogram bare for å få feelingen av å gjøre ting korrekt. Man føler seg nemlig "forpliktet" til å gjøre en innsats når man har noen som står og evaluerer en selv Dessuten vil du få hjelp til å få teknikk inn først som sist, noe som vil lønne seg både med hensyn på tid og resultater. APanda 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10892-ned-i-vekt/#findComment-426688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.