Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er nok garantert allerede en tråd der ute som har svar på dette spørsmålet, men jeg er rett og slett for lat til å lete:unsure:

Hele dette konseptet rundt kosttilskudd er relativt nytt for meg, så det er i hovedsak derfor jeg spør.

Jeg har egentlig lyst til å prøve å holde meg til en shake pr treningsdag -har en liten Onkel Skrue i magen- men viss dette strider mot målet mitt om å gå opp i vekt så inntar jeg jo selvfølgelig oftere:D

Fortsetter under...

Kommer an på hvor mye protein du får gjennom kostholdet ditt? Får du nok trenger du ikke proteinshake.

Selv har jeg en til frokost hver dag fordi jeg får for lite protein gjennom maten.

For å øke muskelmasse/ eller beholde muskelmasse ved vektnedgang er det viktig å få nok proteiner (i hvert fall 2g protein pr kg du veier). Når på dagen du tar proteinet er det sikkert delte meninger om- noen foretrekker å ta etter trening (næring til musklene), noen til kvelds (metter/ "virker" gjennom natten (?)), før trening, frokost (jeg liker det fordi jeg føler meg mett lenge).

Mulig at noe er mer optimalt enn annet, men tror det viktigste er at du får det i deg ;)

Og: mitt pulver var ikke sååå dyrt hvis jeg deler på antall dager det varer. Ferdig shake er jo svindyrt.

(siden du ikke gidder søke, så får du et amatørsvar av meg:p så hmmm ja, kanskje lese litt og ikke ta alt jeg skriver for god fisk :p )

Kommer an på hvor mye protein du får gjennom kostholdet ditt? Får du nok trenger du ikke proteinshake.

Selv har jeg en til frokost hver dag fordi jeg får for lite protein gjennom maten.

For å øke muskelmasse/ eller beholde muskelmasse ved vektnedgang er det viktig å få nok proteiner (i hvert fall 2g protein pr kg du veier). Når på dagen du tar proteinet er det sikkert delte meninger om- noen foretrekker å ta etter trening (næring til musklene), noen til kvelds (metter/ "virker" gjennom natten (?)), før trening, frokost (jeg liker det fordi jeg føler meg mett lenge).

Mulig at noe er mer optimalt enn annet, men tror det viktigste er at du får det i deg ;)

Og: mitt pulver var ikke sååå dyrt hvis jeg deler på antall dager det varer. Ferdig shake er jo svindyrt.

(siden du ikke gidder søke, så får du et amatørsvar av meg:p så hmmm ja, kanskje lese litt og ikke ta alt jeg skriver for god fisk :p )

Å satse på ferdig shaker er et tapsprosjekt ja! Har nettopp bestilt helt vanlig 4kg's Whey proteinpulver.

Får i meg en del proteiner gjennom dagen, så med tanke på at jeg vil ha muskelvekst/opp i vekt, så tror jeg jeg følger tipset ditt med å ta meg en shake etter trening:D Muligens en til frokost også:cautious:

Å satse på ferdig shaker er et tapsprosjekt ja! Har nettopp bestilt helt vanlig 4kg's Whey proteinpulver.

Får i meg en del proteiner gjennom dagen, så med tanke på at jeg vil ha muskelvekst/opp i vekt, så tror jeg jeg følger tipset ditt med å ta meg en shake etter trening:D Muligens en til frokost også:cautious:

Hehe, jeg må nok innrømme at jeg har begynt å like frokostshaken- sjokoladeprotein med melk- ekstra godt ristet, akk føles jo nesten syndig godt ;) Så en unnskyldning for sjokoshake til frokost? Ja takk :D

Etter trening høres jo veldig greit ut, jeg har lest for mye- ser nesten for meg hvordan musklene suger til seg protein etter en god treningsøkt… (noen som sa livlig fantasi?? :p )

Det viktigste for muskelvekst er kcal overskudd, ikke proteinshake:) Men det vil jo kunne bidra til og øke andel mat dersom du tar det til frokost, og en etter trening med melk og en frukt feks:) Da er du innenfor

Det viktigste for muskelvekst er kcal overskudd, ikke proteinshake:) Men det vil jo kunne bidra til og øke andel mat dersom du tar det til frokost, og en etter trening med melk og en frukt feks:) Da er du innenfor

Ja, selvsagt. Overskudd hvis du vil opp og underskudd hvis du vil ned, jeg mente selvsagt under forutsetning at det var i orden.

Grei kcal kilde da :) Spiser opp en del av kvoten min når jeg blander den med melk… Men metter lenge så verdt det likevel. Men for de som skal opp så må det jo være en meget grei kilde til noen ekstra kalorier :)

(Må si at jeg har fått mer resultat og fremgang av å lese her inne et par uker, enn alt annet av råd og tips jeg har lest- det være seg andre "slankesider", ukeblader osv osv. Her er det enkelt og greit, ikke noe hokuspokus. Bare ren logikk. Og hvorfor ramlet jeg ikke over denne siden for leeeenge siden, tenker jeg nå…)

Annonse

Hvorfor vil det øke andel mat egentlig? Sikkert noe jeg burde visst, men som sagt, er ny til hele konseptet om kosttilskudd!:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...