Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjælp mæ!:eek:

Og før noe annet, ja jeg har blitt litt macro-loco, men anyway.

Jeg skal straks ut! Og spise pizza når fasten åpner :D

Men jeg klarer ikke det uten å omtrent vite hva det er jeg spiser.. jeg må kunne logge det etterpå, om ikke 100% så.. 90? :p

Det jeg vet: Bunnen er typisk hvetemel. Deigen pr (liten) pizza er ca.160g.

Toppings er enkelt, siden favoritten er margeritha! :D Enkel og enkel, jeg kan logge en annen pizzasaus eller noe :p men hvor mye... hmm..

Så er det osten. Det brukes mm... norvegia mozarella heter den..:/ Har den samme her hjemme og, så næringsinnhold er greit å finne, men hvor mye bruker man omtrent på pizza, type gjennomsnittlig? :p

Jaaaa, I´m crazy! Haha, skammer meg litt nå..:unsure:

Jeg driter i om pizzaen er 100.000 kcal for å si det sånn! Jeg må bare få det med i regnskapet :p

både kaloriene, og makroene..:whistling:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10696-gjettekonkurranse-pizzainnhold-p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss si at det er 350kcal pr 100g deig (lite, men la oss si det), da blir det 560 i den. Minst 100g ost og vi er oppi 930. Også tenker man en del olje og masse annet stæsj, og vi er godt og vel opp mot... ikke 100.000, men du må nok regne med en 1000-1200.

Annonse

La oss si at det er 350kcal pr 100g deig (lite, men la oss si det), da blir det 560 i den. Minst 100g ost og vi er oppi 930. Også tenker man en del olje og masse annet stæsj, og vi er godt og vel opp mot... ikke 100.000, men du må nok regne med en 1000-1200.

Like mye som en kebab :eek: da blirre kebab neste gang jeg skal ut og ikke pizza, wohooo :wub:

Fra den tiden jeg var superfanatisk på slikt, som kjære Aisha her, spurte jeg alltid de som jobbet der. Truuuu meg, det er mer enn 500 ;)

Mye mer..:eek: Det kan nok stemme bedre det du regner over.

Det er forsåvidt vår pizzeria, så jeg kunne ha fått all info og niregna, skulle hatt med meg vekt og sånn vettu :D

Næringsinnholdet i pizza varierer ikke så fryktelig mye, og ligger som regel rundt 250 kcal/100 g dersom den ikke er dynket i dressing. En Grandiosa er 570 g, en type Dr. oetker er 330g, så da er det bare å tippe noe ca. ut i fra hvor stor pizzaen du spiste var. Litt vanskelig for oss å si når vi ikke aner hvordan pizza du spiser..

Næringsinnholdet i pizza varierer ikke så fryktelig mye, og ligger som regel rundt 250 kcal/100 g dersom den ikke er dynket i dressing. En Grandiosa er 570 g, en type Dr. oetker er 330g, så da er det bare å tippe noe ca. ut i fra hvor stor pizzaen du spiste var. Litt vanskelig for oss å si når vi ikke aner hvordan pizza du spiser..

Aner, gjør man jo.. Margeritha.. altså italiensk bunn. Bunnen er 160g, dette vet vi. :p

Type ost vet vi.. men jeg aner ikke hvor mye. Pizzaen er en sånn 35cm type (ish).

Sausen.. der tråla jeg diett.no nå til jeg fant en med mye fett :p

Annonse

Snakk om å gjøre det vanskelig. På størrelse med en Grandis? = 1500 kcal. På størrelse med de mer "italienske småpizzaene"? = underkant av 1000 kcal. Voila. Du får det uansett ikke nøyaktig, så ser ikke poenget å tenke noe mer på det. Du kan fint skrive opp i planen din 1320,42 kcal, men du aner jo ikke innholdet uansett.

Snakk om å gjøre det vanskelig. På størrelse med en Grandis? = 1500 kcal. På størrelse med de mer "italienske småpizzaene"? = underkant av 1000 kcal. Voila. Du får det uansett ikke nøyaktig, så ser ikke poenget å tenke noe mer på det. Du kan fint skrive opp i planen din 1320,42 kcal, men du aner jo ikke innholdet uansett.

Man aner mye mer enn du tror :D

Og ja, jeg gjør det veldig vanskelig, så vanskelig at jeg nesten droppa hele pizzaen, haha :p

Forresten har jeg 8-900kcal i baklawa også, i tillegg.:wub:

Dette var langt unna peppes! :D

Men jeg fikk logga omtrentlig, og er fornøyd med det :)

Takk til de som hadde innspill til nazilogginga mi! :)

Og siden jeg forberedte meg litt dagene før, så ligger jeg nå akkurat passe i forhold til ukessnittet, win :)

Haha det var litt morsomt for jeg skal selv spise pizza fra den lokalesjappen her og ville logge det. Jeg fant italiensk pizza capricciosa på 300 g på diett, den står det at det er 638 kcal i. Men da er nok det muligens litt lite da.. Damnit.. :mad:

Hoi who knew at pizzaer var sååå kalorrrike. Jeg gjorde faktisk ikke det altså. :rolleyes:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...