Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen andre jenter her inne som trener dette? Jeg startet for et par uker siden. Jeg trener i tillegg ashtanga yoga 2-3 ganger i uka (avhengig av om fest for forrang foran trening i helgen), og har dermed ikke helt ordentlige hviledager imellom.

Hva gjelder dette programmet har jeg til gode å finne særlig ressurser på nettet som handler om jenters erfaringer med programmet, f.eks. hva gjelder når man stagnerer, hvor lenge man klarer å følge oppsatte økninger osv. Nå er vel dette til en viss grad individuelt også, men regner med at jenter f.eks. generelt stagnerer raskere enn gutter.

So ladies, noen som trener dette og har noen innspill? Jeg prøvde å søke på loggbøker med det, men fant bare 6 stk (som alle tilhørte menn :) ). Burde vel kanskje også opprette en loggbok selv... :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10577-jenter-som-trener-stronglifts-5x5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Om jeg husker riktig trena jeg annahver dag, lite kondisjon imellom. Skal sies at jeg lå ikke akkurat lavt på kaloriene, har skrapa vekk 7 av 10 tilleggskilo fra vinteren nå :wub:

Merker at jeg er mye sterkere og mer utholden i løpinga, som var hovedgrunnen til at jeg begynte med styrke. Eneste feil med taktikken min var at jeg glemte å løpe. Forstått at det går an å kombinere nå, slow learner.. ;)

Hei! Jeg har trent 5x5 med autoregulering (5x5 i oppdatert utgave med autoregulering - Fitnessbloggen) siden mai ca. Jeg hadde problemer med å følge økningskurven på ordinær 5x5, så programmet med autoregulering passer fint for meg :-) Har uansett vært nøye på å øke litt hver trening, og har hatt god fremgang synes jeg! Gikk litt tilbake etter 3 uker ferie, men er på god vei opp igjen nå! Jeg har i tillegg til oppsettet lagt til noen ekstra øvelser for rumpa (rumpeaktiverende øvelser før hver trening, og i tillegg hipthrust og bulgarske utfall annenhver trening ca..), i tillegg gjør jeg båt m vektskive eller crunch i slynge for mage/core. Jeg liker 5x5 prinsippet pga de tunge vektene man kan løfte ettersom det er såpass få repetisjoner. Må si at jeg ikke er konsekvent, og liker å legge til ekstra øvelser hvis jeg føler for det, feks enarms handtelroing...

Annonse

Jeg driver nå med den helt ordinære 5x5 via stronglifts.com. Men jeg skjønner det kan bli sykt tungt etterhvert, i hvert fall med skulderpressen og pendlay-roingen... men har funnet ut at treningssenteret mitt faktisk har vekter ned på 0,5 kg, så da er det ihvertfall muligheter for småøkninger etterhvert som jeg begynner å stange..

jeg gjør også slynge etter øvrig styrke, bare en 3-4 øvelser, men det fungerer veldig bra også for yogaen...!

Jeg ligger litt lavt på kaloriene nå, men har nettopp begynt med programmet, så enn så lenge så er øvelser som knebøy og markløft ganske greit. men må vel uppe litt på energiinntaket etterhvert som jeg kjenner det begynner å bli tungt tenker jeg :cool:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...