Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan ser kostholdet mitt ut? Med tanke på å bygge.

18år, 75-76kg, 180cm høy.

Kan legge til at jeg er ganske stillesittende, hvis vi ser bort ifra treningen(5-6 ganger i uka).

Pre-workout:

1 eple

25g whey-80+kreatin, l-glutamin

Post-workout:

50g 100% gold standard + 35g riskaker

M1:2 egg (M/L)

160g Q skyr - eller 250g kesella light

M2:

200g kyllingfilet - eller 200g karbonadedeig

32g fullkornsris - eller 50g fullkornspasta

200g findus wok

10g Udo's

M3:

200g kyllingfilet - eller 200g karbonadedeig

32g fullkornsris - eller 50g fullkornspasta

200g findus wok

10g Udo's

M4:

300g mager kesam m/funlight

M5:

100g havregryn

250g q skummet

1 eple

80g sportsbakst(brød)

1 egg

25g kasein

M6:

Omega-3 kapsler

ZMA

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10438-hvordan-ser-kostholdet-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å legge det inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold, så kan det regne ut antall kalorier, fett, karbohydrater og proteiner for deg.

Sånn kjapt sett over ser det faktisk ut som litt lite mat, kalorimessig, men som sagt, test å se :)

Hva med å legge det inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold, så kan det regne ut antall kalorier, fett, karbohydrater og proteiner for deg.

Sånn kjapt sett over ser det faktisk ut som litt lite mat, kalorimessig, men som sagt, test å se :)

Gidder ikke å bruke diett.no igjen.. Har heller eget excelark med matvarene jeg spiser ofte og putter bare inn antall gram:)

Ikke rart det så lite ut, glemte å legge inn 1 måltid.. - fikset det nå:)

Blir ca 2800-2900kcal, 271g prot, 224g karb, 76g fett

Gidder ikke å bruke diett.no igjen.. Har heller eget excelark med matvarene jeg spiser ofte og putter bare inn antall gram:)

Det hjalp ;) Jeg synes ikke det ser så verst ut. Lurer litt på hvorfor du velger magre meieriprodukter i forhold til de fete, selv om jeg vet enkelte av dem inneholder mer protein pr. 100g.

Tror det å teste dette i nærmere to uker, føle litt på hvordan det går og gi tilbakemelding her. Kanskje opprette logg, om du ikke har? Det viktigste er at du føler du drar nytte av overskuddet og presterer bra på trening, men at overskuddet ikke er så stort at du legger på deg mye fett. Går utifra at du ikke ønsker det.

Hva er målet ditt med treningen og kostholdet da?

Opp i vekt?

Hei!

Hvordan ser kostholdet mitt ut? Med tanke på å bygge.

Målet er å bygge, og på sikt gå opp i vekt. Men ønsker, og kan heller ikke gå på en skikkelig bulk - da jeg må holde en viss form med tanke på fotballen. Så i mine øyne blir leangains det beste alternativet:)

Annonse

Det hjalp ;) Jeg synes ikke det ser så verst ut. Lurer litt på hvorfor du velger magre meieriprodukter i forhold til de fete, selv om jeg vet enkelte av dem inneholder mer protein pr. 100g.

Tror det å teste dette i nærmere to uker, føle litt på hvordan det går og gi tilbakemelding her. Kanskje opprette logg, om du ikke har? Det viktigste er at du føler du drar nytte av overskuddet og presterer bra på trening, men at overskuddet ikke er så stort at du legger på deg mye fett. Går utifra at du ikke ønsker det.

Hehe;)

Mager kesam framfor vanlig kesam pga proteininnholdet. Men har egentlig ikke noe godt svar på hvorfor valget faller på skummet melk, utenom at det rett og slett bare har blitt en vane. Noen grunner for at jeg skal bytte den ut mot en fetere?

Får gjøre det, så får vi se hvordan det går!:)

Har allerede èn logg, men er for dårlig på å bruke den..

Hehe;)

Mager kesam framfor vanlig kesam pga proteininnholdet. Men har egentlig ikke noe godt svar på hvorfor valget faller på skummet melk, utenom at det rett og slett bare har blitt en vane. Noen grunner for at jeg skal bytte den ut mot en fetere?

Får gjøre det, så får vi se hvordan det går!:)

Har allerede èn logg, men er for dårlig på å bruke den..

Jeg tenkte mest for å få opp kaloriinnholdet, men det er smak og behag, og det er alt i alt viktigere at du drikker/spiser det som smaker best for deg :)

Du får prøve å komme i gang med loggingen igjen :thumbsup:

Jeg tenkte mest for å få opp kaloriinnholdet, men det er smak og behag, og det er alt i alt viktigere at du drikker/spiser det som smaker best for deg :)

Om han skal ha opp kaloriinnholdet vil det være en fordel med karbo fremfor fett. Han får i seg nok fett fra før.

Synes ikke det der ser så aller verst ut men hvorfor bruker du glutamin?

Fikk det med i en pakke jeg bestilte fra gymgrossisten for en stund tilbake, så tenkte at jeg skulle bruke det opp før det gikk ut på dato;) Vet det er forskjellig meninger/forskning om det funker eller ikke..

Okei, jeg tar vanligvis og øker karbsen(havregrynen, risen og pastaen) når jeg skal øke kcal:) Men usikker på om opp mot 300g dagen blir mye?

Om han skal ha opp kaloriinnholdet vil det være en fordel med karbo fremfor fett. Han får i seg nok fett fra før.

Så da kan jeg med fordel øke havregrynen?:D Og noen tanker på hvor mange g karbs jeg bør/kan ligge på om dagen?

Du gjør det litt vanskelig for deg selv ved å velge kyllingfilet og magre meieriprodukter om du skal bygge. Fett er fett.

Hva mener du at jeg bør velge framfor for kyllingfilet?

Fett er fett - kan du utdype? Da jeg forstår det som at mener at mettede, umettede og flerumettede fettsyrer går for det samme..

Fett er fett som i fett er AWESOME, som er en litt fetere måte å si at musklene dine og hormonene dine liker fett.

Du kan med fordel om målet er å få i deg mer energi velge en hvilken som helst annen proteinkilde enn kyllingfilet som også har mer fett, som svinekoteletter, kyllinglår, egg, fet fisk..Hvis du liker kyllingfilet bedre, kjør på, men vil anbefale å få inn noe ekstra fett da i form av f.eks smør eller olivenolje,

Skjønner!;)

Velger kyllingfilet/karbonadedeig fordi jeg syns det er bedre + at det er veldig lettvint:)

Jeg trodde fettet fra maten jeg spiser nå(bl.a egg, kesella, karbonadedeig) + udo's & omega-3 gjorde susen, men får øke mengden.

Annonse

Om du bygger går det bra å være litt slepphendig med kaloriene, og da er fett din venn.

Angående Glutamin så syntetiserer kroppen dette selv, og tilskudd vil være mer eller mindre bortkastet. Så ikke bruk penger på det i hvert fall ;)

Vil si det er greit å ha kontroll samtidig, for å minimere fettlagringen? Jeg vil helst leangaine..

Klar over dette, men fikk det gratis;)

Fett er fett som i fett er AWESOME, som er en litt fetere måte å si at musklene dine og hormonene dine liker fett.

Du kan med fordel om målet er å få i deg mer energi velge en hvilken som helst annen proteinkilde enn kyllingfilet som også har mer fett, som svinekoteletter, kyllinglår, egg, fet fisk..Hvis du liker kyllingfilet bedre, kjør på, men vil anbefale å få inn noe ekstra fett da i form av f.eks smør eller olivenolje,

Er det et fett hvor & hva slags fett det er snakk om?

Skjønner jo at egg og fisk er veldig sunt, men koteletter også? Bacon er det bra?

Det er ingenting i veien med mettet fett om det var det du tenkte på :)

Det er mye ny og eldre forskning som tyder på dette, og det blir spennende å se hvordan myndighetene vil gå frem når det kommer til nye anbefalinger.

Greit nok at mettet fett ikke er så ille, men er det samme hvor vi får i oss fettet fra? Mettet fett er sunt?

På høyfett diett er det definitivt noe å vurdere å øke inntaket av mettet fett for å hindre protensielt oksidativt stress. Om mettet fett er sunt kommer an på hvordan du definerer sunt. Det er klart at man spesielt bør fokusere inntaket sitt rundt omega-3-fettsyrer. Fett fra prosesserte, raffinerte og varmebehandlede er ikke spesielt digg for kroppen din.

Mettet fett fra naturlige kilder som melk, kjøtt og egg er definitivt noe man kan anbefale, da man gjerne får i seg en haug med mikronæringsstoffer man heller ikke kan være foruten. Det er også assosiasjon mellom å bytte ut enumettet fett med mettet fett og en reduksjon i forekomst av hjerte-kar sykdommer. Mettet fett ser også ut til å øke HDL (det gode kolesterolet). Så at mettet fett er "sunt" er det grunnlag for å si, og man kan definitivt øke inntaket av det dersom man vil bygge.

Føler jeg må påpeke at jeg ikke er noen lavkarboforkjemper, men mettet fett er ikke Satan selv.

Hvorfor så mye proteiner og så mange måltider? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...