Gå til innhold

Silikon og trening, erfaringer??


mia93

Anbefalte innlegg

Har operasjonsdato 6 august, og har fått beskjed om å ikke trene på 6 uker og deretter trene rolig og lett.

Problemet er at jeg ikke forstår hva rolig og lett vil si, og hvor lenge jeg må holde det sånn?

Er livredd for å miste musklene jeg har opparbeidet, og i tillegg ødelegge resultatet av operasjonen ved å trene for tungt, for tidlig.

Tar feks 12kg på hantelcurl, og trener med 60 kg på markløft, kan jeg i det hele tatt trene disse etter 6 uker, og hvor tungt/lett?

Noen innspill eller andre tips om hvordan jeg kan holde meg "fit" uten trening som går så mye på overkropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få i deg nok proteiner og gjør som legen sier. Du vil selvsagt miste noe styrke, men musklene dine "husker" hvor de har vært før og det vil være lettere for deg å komme deg opp dit du var enn om du begynte helt fra start. Dessuten skal du vel være fit i mange år fremover, så i den store sammenheng er det ikke så ille med seks uker uten trening? Det vil alltid kunne skje ting; skader, sykdom, svangerskap og lignende som setter begrensninger på treningsbelastningen din. Ikke press grensene for kroppen din, det vil ødelegge mer enn det gir deg. Etter en operasjon er kroppen sterkt redusert på alle måter selvom du kanskje føler deg helt fin. Dessuten vil du vel ikke ødelegge de nye puppene dine for ei treningsøkt? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en månad borde du vila i alla fall från styrketräning och ännu längre med bröstträning. ben funkar ju bra men lyfta armar över huvudet är ju inte så bra. jag är glad jag opererade mig innan jag började seriöst med styrketräningen. :)

Noen tips til hvilke øvelser man kan gjøre som ikke går på bryst? føler liksom jeg bruker det nesten uansett :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...