Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er litt forskjellig hva man bruker fordi noen liker det søtt ,andre ikke. Hvis du googler lavkarbo og eller sukrinmelis og marsipan dukker det opp flere oppskrifter, tipper jeg.

Da må man prøve seg frem etter litt googling:D gleder meg, elsker marsipan^^

Da må man prøve seg frem etter litt googling:D gleder meg, elsker marsipan^^

ja, det er godt. Ikke gjør samme feilen som meg. Jeg tok først hvittene i bollen og så det tørre oppi. Gjør heller omvendt så det ikke blir for vått.

Annonse

jeg har et nytt tips. Apetittsenkende urt ved navn jernurt/verbena. Den sies å være uten bivirkninger men jeg merker jeg blir 1 minutt kvalm og deretter helt uten apetitt. Firedobbelt effekt i forhold til sigaretter. Null cravings. Ganske fint å ha det sånn. Jeg tar den ikke fordi den påvirker apetitten, fordi det kanhende kun skjer hos meg, men fordi den har mange helbredende egenskaper og jeg merker jeg blir skkkelig lystig av den:playful: . les gjerne her: JERNURT - Verbena officinalis

jeg kjøpte mine på urtesenteret.no men ekstrakten kan kjøpes fra usa og overalt fordi det ikke regnes som legemiddel. Kalles på engelsk for vervain.

Fluff er kjempedigg, og selvom man ikke er så glad i banan gjør frosne bananer seg bedre enn noe annet etter min mening (y) Husmann-knekkebrød med sjokolade-Philadelphiaen og et dryss havsalt smaker faktisk nesten som Smash, og om du er i det ekstra "flinke" hjøret kan du bytte ut osten med sjokoladeproteinpulver blanda med bittelitt melk så det blir som sjokopålegg i konsistensen. Ellers er søt, hjemmelaga chai med melk (jeg bruker kanel, kardemumme, fersk ingefær pepper/chili og søtning) en slager her i huset (svææær kopp!), hvis jeg ikke går for avholdsvarianten og pusser tenna, går en tur, vasker dass eller gjør noe annet som gjør at behovet for å spise omtrent forsvinner...

jeg har et nytt tips. Apetittsenkende urt ved navn jernurt/verbena. Den sies å være uten bivirkninger men jeg merker jeg blir 1 minutt kvalm og deretter helt uten apetitt. Firedobbelt effekt i forhold til sigaretter. Null cravings. Ganske fint å ha det sånn. Jeg tar den ikke fordi den påvirker apetitten, fordi det kanhende kun skjer hos meg, men fordi den har mange helbredende egenskaper og jeg merker jeg blir skkkelig lystig av den:playful: . les gjerne her: JERNURT - Verbena officinalis

jeg kjøpte mine på urtesenteret.no men ekstrakten kan kjøpes fra usa og overalt fordi det ikke regnes som legemiddel. Kalles på engelsk for vervain.

Tusen, tusen hjertelig takk for tipsene!! Jeg MÅ bare prøve fluff nå!! ;) Og den urten ser ut til å skal være veldig bra for meg siden den er betennelses dempene, skal være søvdyssende, . Jeg har fibromyalgi (muskelsykdom), og denne urten ser ut skal hjelpe mange av de plagene man har ved fibromyalgi. Er dette en suksess, skal jeg anbefalle det videre. =) TUUUSEN TAKK!!!

Hvis jeg absolutt ikke klarer å holde etter for søtsug-presset, kjøper jeg mørk sjokolade (helst 80+ %). Tar små biter og suger på dem i stedet for å spise dem som mat :p

Da får du dempet søtsuget med sjokolade, samtidig som du ikke spiser opp alt i ett jafs ;) funker bra for meg! (3-4 ruter på det værste)

åå jeg skulle ønske jeg likte mørk sjokolade, men den funker ikke på meg. har prøvd det. men takk for tipse. ;)

Jeg gumler Yup for den store gullmedalje. Den grønne er skikkelig digg! Ikke bra for magen og ... vel, mine omgivelser (om du skjønner :censored:), men det tar brodden av søtsuget. Mørk sjokolade uten sukker hjelper også, men mest fordi jeg blir litt småkvalm av det slik at jeg ikke har lyst på noe etterpå. Den forskeren som finner en kur mot søtsuget på denne tiden av måneden kommer til å tjene seg steinrik :-P.

Mvh

Nina

Wannabee

Fluff er kjempedigg, og selvom man ikke er så glad i banan gjør frosne bananer seg bedre enn noe annet etter min mening (y) Husmann-knekkebrød med sjokolade-Philadelphiaen og et dryss havsalt smaker faktisk nesten som Smash, og om du er i det ekstra "flinke" hjøret kan du bytte ut osten med sjokoladeproteinpulver blanda med bittelitt melk så det blir som sjokopålegg i konsistensen. Ellers er søt, hjemmelaga chai med melk (jeg bruker kanel, kardemumme, fersk ingefær pepper/chili og søtning) en slager her i huset (svææær kopp!), hvis jeg ikke går for avholdsvarianten og pusser tenna, går en tur, vasker dass eller gjør noe annet som gjør at behovet for å spise omtrent forsvinner...

Dette var kreativt!! Må jo prøve begge delene nå. ;)

Jeg gumler Yup for den store gullmedalje. Den grønne er skikkelig digg! Ikke bra for magen og ... vel, mine omgivelser (om du skjønner :censored:), men det tar brodden av søtsuget. Mørk sjokolade uten sukker hjelper også, men mest fordi jeg blir litt småkvalm av det slik at jeg ikke har lyst på noe etterpå. Den forskeren som finner en kur mot søtsuget på denne tiden av måneden kommer til å tjene seg steinrik :-P.

Mvh

Nina

Wannabee

ok, skjønner at jeg har bodd for lenge i utlandet... hva er Yup?

Annonse

Jenter, dere vet når den tiden av måneden kommer og du føler for å pakke i deg alt du finner? Jeg er desverre verre enn en gravid dame når det kommer til akkurat det.

Søtsug og saltsug øker til de grader, og selv om jeg er god og mett, så går jeg rundt i huset å ser om jeg kan finne noe som kan være noenlunde usunt. Heldigvis pleier jeg ikke å ha noe usundt i skapet, men hvis min kjære roomate (som ikke har genene til å legge på seg et gram uansett) har kjøpt potetgull og annet snop, så pakker jeg alt i meg. Har dere noe tips t hvordan jeg kan bli kvitt dette suget eller noe som hjelper på?

Jeg tenkte jeg kunne prøve å ta krom tabletter en uke før, men siden jeg ikke har noe søtsug til vanlig, så vet jeg ikke helt om det er bra for kroppen å ta tilskudd uten at den trenger det.

All tips blir tatt imot med stor takk. =)

For meg har det å bare kutte det ut HELT, funket perfekt! har null søtsug nå:) Noe av grunnen kan også være psykisk, at jeg har fått så stor fremgang på treningen at jeg nå heller ikke har lyst på fordi jeg ikke vil ødelegge :) Ellers har jeg hørt at noen pleier å pusse tenner når de får søtsug hehe

For meg har det å bare kutte det ut HELT, funket perfekt! har null søtsug nå:) Noe av grunnen kan også være psykisk, at jeg har fått så stor fremgang på treningen at jeg nå heller ikke har lyst på fordi jeg ikke vil ødelegge :) Ellers har jeg hørt at noen pleier å pusse tenner når de får søtsug hehe

Hvor lenge var det kjipt uten noe søtt? Eller bruker du kunstig søtning? har du apetitt nok til å spise uten noe søtt? eller kanskje du spiser frukt og bær?

Var kjipt en uke, hadde kun sug hvis jeg spiste noe lette karbohydrater, som lys pasta og lys ris. Da kom suge med en gang, men jeg kneip sammen og tvang meg til å ikke røre noe. Hvis jeg er litt på kanten en dag, lager jeg protein pannekaker, med da protein av forskjellig smak, f.eks sjokolade, vanilje osv. og tar litt sukrin på eller litt ekstra i røren. Men det er kun i krise :) bruker kun naturlig søtning når jeg lager noe, sukrin eller stevia fra iherb(flytende) aldri vanlig sukker :) Passer også på å spise godt til hvert måltid. så jeg ikke er så sulten etterpå! I nøden hvis jeg har litt sug kan jeg også kjøpe meg et eple eller noe sånt :) det demper det suget!

De sier jo at man blir avhengig av sukker og fett, og at hvis man kutter det helt ut, så vil ikke kroppen ha det samme behovet for søte ting eller fett mat... meeeen... gi opp sjokolade og is?? nei... trur ikke jeg vil det engang. haha. Men nå er dag nr 2 som røykfri over, og æ har vært flink som ikke har kastet meg over noe snop som helst under denne tiden. xD men jeg tenker på napolions kake og sjokolade nesten hele tiden. og soft is!!!! hehehe.

hehe riktig riktig! ja man velger jo selv :D men man trenger ikke gi opp HELT :) er jo snakk om at man får kontroll over suget og da ikke går å har lyst på ting hele tiden. Jeg har jo ikke kuttet ut å spise alt søtt helt, men nå har jeg ikke sug og da dropper jeg det :) men kan jo hende jeg unner meg litt i helgene en gang i mellom hvis jeg har lyst på :) skeiet jo helt ut for noen uker siden da jeg hadde bursdag :p masse junk og godis :D jeg går å tenker på ostekake jeg :( nam nam det er det eneste som kan få meg til å sprekke nå :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...