Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med at jeg rett og slett spyr etter trening. Jeg tar shake ca. 1 time før trening, treningen varer ca. 1t 30min. Jeg tar også Jack3d eller Crack PWO, kan dette være grunnen?

En annen ting siden jeg spyr rett etter trening altså 2-2.5t etter jeg tar shake, blir da alle de proteinen bortkasta? Eller tar kroppen opp Whey protein på 2-2.5t?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10071-spy-etter-trening-hvaaa-pokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aiaiai ikke bra. Trur jeg må roe ned på det da, med tanke på at jeg faktisk tar 3 scoops også =S

man trener jo faktisk for og være sunn og ikke for og bli syk.

Blir du kvalm hver eneste gang, eller ser du faste mønstre? For min del ble jeg alltid kvalm mens jeg trente bein/rygg. Nå drikker jeg BCAA under treningen og er ikke lengre plaget med det. Etter noen Google-søk fant jeg mange andre med samme problem, der bein/rygg var en gjenganger. Noen mente det var fordi det er store muskler som trekker mye blod, og at det derfor er viktig å få opp blodsukkeret under treningsøkten. Du kan jo prøve å få i deg noen raske karbohydrater under økten.

Har selv avsluttet flere økter for tidlig fordi jeg rett og slett må spy. Det er ikke særlig gøy, så håper du finner ut av det ;)

Annonse

Blir du kvalm hver eneste gang, eller ser du faste mønstre? For min del ble jeg alltid kvalm mens jeg trente bein/rygg. Nå drikker jeg BCAA under treningen og er ikke lengre plaget med det. Etter noen Google-søk fant jeg mange andre med samme problem, der bein/rygg var en gjenganger. Noen mente det var fordi det er store muskler som trekker mye blod, og at det derfor er viktig å få opp blodsukkeret under treningsøkten. Du kan jo prøve å få i deg noen raske karbohydrater under økten.

Har selv avsluttet flere økter for tidlig fordi jeg rett og slett må spy. Det er ikke særlig gøy, så håper du finner ut av det ;)

Er ikke noe fast mønster i det hele tatt. Jeg trener fullkropps program.

Noe som stopper kvalmen med engang er 1L litago rett etter trening :p

Jeg kan jo prøve og ha med meg en liten 50g protein/karb bar. Takk for svar =)

Drikker du veldig mye væske rett før og under treninga?

(typ shake + pre-wo + en del vann underveis)

Hos noen kan det bidra til kvalme og oppkast under/rett etter trening.

Blir jo 4dl melk med shake 1 time før trening også PWO med 4dl vann 30min før trening. Drikker ca 5dl vann på en trening som varer 1t 30min.

blir kvalm/spyr hvis jeg tar shake før trening, så du kan jo prøve å droppe den og helle spise noe? ;)

Jeg pleide og spise før trening før, men nå har jeg begynt og trene litt senere så mitt siste måltid før trening er ofte 3timer før. Også er det shake 1time før da.

Kastet opp da også. Det er jo ikke ofte, men nå skjedde det i dag og forrige onsdag. Så måtte lage en post her.

Annonse

Blir jo 4dl melk med shake 1 time før trening også PWO med 4dl vann 30min før trening. Drikker ca 5dl vann på en trening som varer 1t 30min.

Jeg pleide og spise før trening før, men nå har jeg begynt og trene litt senere så mitt siste måltid før trening er ofte 3timer før. Også er det shake 1time før da.

Kastet opp da også. Det er jo ikke ofte, men nå skjedde det i dag og forrige onsdag. Så måtte lage en post her.

Det kan være ganske mye forskjellig som spiller inn, men hvis du kastet opp når du spiste tett opptil treninger før og kaster opp nå når du drikker 8 dl væske i løpet av den siste timen før trening - OG presser deg på hver trening - så tror jeg i første omgang at det kan være kombinasjonen av inntak nært trening og intensitet som slår ut. Hva med å prøve å kutte ut pwo-en noen treninger fremover og holde deg til den shaken 1 t før trening (+ eventuelt en liten snackbar, som noen foreslo over her), så du ikke har altfor mye i magen før trening?

Hvis det ikke går over, kan det uansett være greit å ta det opp med legen din. :)

Det kan være ganske mye forskjellig som spiller inn, men hvis du kastet opp når du spiste tett opptil treninger før og kaster opp nå når du drikker 8 dl væske i løpet av den siste timen før trening - OG presser deg på hver trening - så tror jeg i første omgang at det kan være kombinasjonen av inntak nært trening og intensitet som slår ut. Hva med å prøve å kutte ut pwo-en noen treninger fremover og holde deg til den shaken 1 t før trening (+ eventuelt en liten snackbar, som noen foreslo over her), så du ikke har altfor mye i magen før trening?

Hvis det ikke går over, kan det uansett være greit å ta det opp med legen din. :)

Takk for svar =)

Det skal jeg prøve, og om det fortsetter så må jeg nesten kontakte legen ja.

Du skal jo og tra pre wo en timer eller mer etter du har hatt siste måltid/shake vis jeg husker rett.

Den skal jo bli tatt på tom mage sånn den virker mye bedre.

Men BCAA hjelper vertfall meg mye bedre gjennom trening og slipper å bli svimmel som jeg gjor mye før.

Har ikke blitt kvalm siden jeg slutta å ta protein rett før trening :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...