Gå til innhold

Personlig trener som snuser eller røyker?


asianface

Anbefalte innlegg

Det er nok ingen som sier i mot, ikke jeg heller, men hvis en PT boler så tar han jo strengt talt ikke så veldig god vare på seg selv, for det er stoffer kroppen ikke egentlig skal ha eller har godt av. Det fremmer ikke god helse iallefall :p

Bare for å kverulere:blush:

det er vel helt feil. Man tilsetter vel bare mer av de stoffene man har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel helt feil. Man tilsetter vel bare mer av de stoffene man har fra før?

Joda, men det er ikke naturlig å tilsette dette til kroppen da det gir både fysiske og psykiske bivirkninger?

Dessuten kan man jo faktisk legge til at det står på dopinglista..det gjør ikke snus eller røyk eller overvekt. At snus, røyk og overvekt ikke fremmer god helse er jo også sant, men allikevel, spør du meg, er å dope seg verre enn å være overvektig.

"Bruk av AAS kan gi alvorlige bivirkninger. Her er noen av dem:

Hjerte- og karsykdommer

Bruk av AAS kan øke kolesterolnivået i betydelig grad, og det er påvist økt forekomst av hjerte- og karlidelser, spesielt hjerteinfarkt, blant yngre menn. Hjertet er en muskel, og bruk av AAS får hjertet til å vokse. Det gjør at hjertet blir mindre elastisk, og da blir pumpeevnen dårligere. Det er også sett direkte skadelige effekter på selve hjertemuskelen.

Leverskade

Bruk av store doser anabole androgene steroider over tid kan gi alvorlige leverskader.

Muskler og sener

Stor muskelvekst på kort tid øker faren for skader på sener og senefester. Avrivningsskader er en relativt vanlig bivirkning.

Hud og hår

Bruk av AAS kan gi kviser, tap av hodehår, strekkmerker og pigmentering i huden.

Vekstforstyrrelser

Hos unge, som ikke har passert puberteten, kan lengdeveksten stoppe permanent.

Kjønnsspesifikke effekter

Kvinner får et mer maskulint utseende og utvikler mannlige kjønnstrekk som dypere stemme, mer kroppshår, menstruasjonsforstyrrelser og større klitoris. Menn kan utvikle bryster, og testiklene kan bli mindre. Begge kjønn risikerer sterilitet.

Psykiske bivirkninger

Angst, humørsvingninger, irritabilitet og økt bruk av vold er relativt vanlig. Alvorlige psykiske bivirkninger som psykoser (sinnssykdom) og alvorlige depresjoner kan også forkomme.

«Sosiale bivirkninger»

Bruk av AAS er ofte knyttet til risikofylt atferd, misbruksproblematikk, kriminalitet og økt voldsbruk."

http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopingmidler-metoder/anabole-steroider/

DERFOR mener jeg at det ikke fremmer god helse og at en personlig trener som jukser seg til utseende ikke er et godt forbilde for sine kunder. Jeg ville ikke fortsatt å ha vedkommende som PT hvis jeg visste at dette var måten han eller hun fikk den kroppen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er ikke naturlig å tilsette dette til kroppen da det gir både fysiske og psykiske bivirkninger?

Dessuten kan man jo faktisk legge til at det står på dopinglista..det gjør ikke snus eller røyk eller overvekt. At snus, røyk og overvekt ikke fremmer god helse er jo også sant, men allikevel, spør du meg, er å dope seg verre enn å være overvektig.

"Bruk av AAS kan gi alvorlige bivirkninger. Her er noen av dem:

Hjerte- og karsykdommer

Bruk av AAS kan øke kolesterolnivået i betydelig grad, og det er påvist økt forekomst av hjerte- og karlidelser, spesielt hjerteinfarkt, blant yngre menn. Hjertet er en muskel, og bruk av AAS får hjertet til å vokse. Det gjør at hjertet blir mindre elastisk, og da blir pumpeevnen dårligere. Det er også sett direkte skadelige effekter på selve hjertemuskelen.

Leverskade

Bruk av store doser anabole androgene steroider over tid kan gi alvorlige leverskader.

Muskler og sener

Stor muskelvekst på kort tid øker faren for skader på sener og senefester. Avrivningsskader er en relativt vanlig bivirkning.

Hud og hår

Bruk av AAS kan gi kviser, tap av hodehår, strekkmerker og pigmentering i huden.

Vekstforstyrrelser

Hos unge, som ikke har passert puberteten, kan lengdeveksten stoppe permanent.

Kjønnsspesifikke effekter

Kvinner får et mer maskulint utseende og utvikler mannlige kjønnstrekk som dypere stemme, mer kroppshår, menstruasjonsforstyrrelser og større klitoris. Menn kan utvikle bryster, og testiklene kan bli mindre. Begge kjønn risikerer sterilitet.

Psykiske bivirkninger

Angst, humørsvingninger, irritabilitet og økt bruk av vold er relativt vanlig. Alvorlige psykiske bivirkninger som psykoser (sinnssykdom) og alvorlige depresjoner kan også forkomme.

«Sosiale bivirkninger»

Bruk av AAS er ofte knyttet til risikofylt atferd, misbruksproblematikk, kriminalitet og økt voldsbruk."

Anabole steroider | Antidoping Norge

DERFOR mener jeg at det ikke fremmer god helse og at en personlig trener som jukser seg til utseende ikke er et godt forbilde for sine kunder. Jeg ville ikke fortsatt å ha vedkommende som PT hvis jeg visste at dette var måten han eller hun fikk den kroppen på.

overvekt dreper nok fler folk enn steroider men det er ikke poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en svær/større enn snittet PT som bruker steroider, så har også han som regel bedre peil på trening.

Kontra han FEITE PT'en...

Hvor er da logikken, i å få hjelp av han med minst kunnskap? Steroidene "smitter" jo ikke over akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er deres mening angående dette? går dette ut over valget deres av PT-er/trener?

Om det gjør det begrunn hvorfor det :)

Faktisk. Om jeg ikke var klar over at PT-en min røyker eller snuser hadde jeg ikke tenkt over det. Hadde h*n dukket opp og luktet røyk eller kommet med snus under leppa og gule fingre hadde det blitt med den ene timen. Hadde jeg observert vedkommende å røyke utenfor senteret og truffet h*n når jeg kom for å melde meg på PT timer hadde jeg automatisk ikke tatt med vedkommende i vurderingen av PT.

Vedkommende kan ha så mye kunnskap de bare vil. Inntrykket mitt forsvinner med røykskyen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk. Om jeg ikke var klar over at PT-en min røyker eller snuser hadde jeg ikke tenkt over det. Hadde h*n dukket opp og luktet røyk eller kommet med snus under leppa og gule fingre hadde det blitt med den ene timen. Hadde jeg observert vedkommende å røyke utenfor senteret og truffet h*n når jeg kom for å melde meg på PT timer hadde jeg automatisk ikke tatt med vedkommende i vurderingen av PT.

Vedkommende kan ha så mye kunnskap de bare vil. Inntrykket mitt forsvinner med røykskyen;)

Forstår tankegangen din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...