Gå til innhold

Tanker rundt f#cked up?


Morty

Anbefalte innlegg

Har vært i sverige for å kjøpe craze, der fikk jeg fortalt at de hadde sluttet å selge det, på grunn av det dårlige rykte rundt narkotika. Men f#ucked up skulle visst være like bra. Har prøvd å lest litt om det, men det står ikke så veldig mye om det.Vet noen noe om produktet? Har bare merket at det klør noe jævlig når man tar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro

En av mine favoritter. Inneholder som du tydeligvis har merket, mye betaalanin, og kasnkje den med mest pågående og umiddelbar følelse av det. Good shit. Hva er det egentlig du lurer på? Jeg får god pump av den. Den er en god treningskompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra pump av beta-alanin?
Fordi forskning har vist at det øker nivåene av karnosin i muskelcellene.øker prestasjonsevnen ect. Det står på frisk og funksjonell blant annet. Har hørt flere si t de synes det et bra treningstilskudd for økt prestasjon.

Har selv prøvd men jeg har prøvd mange typer preworkout produkter og egentlig aldri merket noe virkning av noen ,sånn fysisk ivertfall..men har jo merket at dette er individuelt,altså,mange mener at mye ikke gir virkning mens andre igjen merker det...så ja,hvis man føler det er noe som gir deg noe under trening osv så kjør på..men jeg selv har blitt litt skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tilskudd av beta-alanin gir en økt maksimal prestasjon sier du - dette begrunner du blant annet med at flere sier "synes at der et bra treningstilskudd for økt prestasjon"?

Jeg foreslår at du leser artikkelen engang til. :)

Det jeg skrev var ikke MIN påstand,det var noe som stod i artikkelen. Og der står det,jeg kopierer fra artikkelen: "og tilskudd av BA har vist seg å markant øke nivåene av karnosin i muskelcellene".

Har aldri sagt at jeg synes noenting,at du setter ord inn som jeg aldri har skrevet finner jeg vanskelig ,for jeg har aldri skrevet noe om økt maksimal prestasjon;)

Mange jeg kjenner har sagt hva de sekv synes ,det er ikke noe bevis selvsagt,det var noe jeg skrev for å vise andres erfaring. Selv skrev jeg MIN erfaring,hvis du leser svaret mitt en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å be deg om å lese artikkelen engang til var for mye å be om, ser jeg. :( (Hint: prestasjon)
Nei jeg har lest den jeg,men jeg synes det var irriterende at du sitter å putter inn ord du mener jeg har skrevet som jeg aldri har skrevet. Betydningen får jo noe helt annet for seg når man gjør slikt mener jeg.

Men du som er ernæringsfysiolog kan jo svare på disse spm til HI bedre uansett,så hvorfor gjør du ikke det i stedet for å henge deg opp i meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig; ro deg et par hakk ned, jeg henger meg ikke opp i deg? Strengt talt var det du som feilsiterte en artikkel. Du sier at ifølge frisk og funksjonell så står det at det "blant annet øker prestasjonsevnen" når konklusjonen til Vegard er " Tilskudd av BA gir ikke en økt maksimal prestasjon," :) (Her er jeg klar over at flere studier har vist en ikke-signifikant effekt, slik artikkelen også nevner)

Selvsagt har bikarbonat en nok dokumentert effekt til at det kan kalles ergogent via å øke den intramuskulære bufferkapasiteten hos personer og selve tilskuddet er interessant. Jeg anbefaler det for personer som holder på i en konkurranse som stiller høyere krav til utholdenhet innenfor ish 2-6 minutter. Men her er påstanden om en vasodilaterende effekt som visstnok skal gi en ytterlige økt "pump", ved forbehold går jeg ut ifra at dette gjelder styrketrening.

For øvrig er det interessant å se på studier som kombinerer BA og bikarbonat. For å svare trådstarter så inneholder pre-Works out som regel en vanvittig høy innhold av diverse substanser så det blir vanskelig å isolere en effekt fra en annen. Den potensielle "cocktail-effekten" bekymrer meg lettere i og med at enkelte av disse substansene kan påvirke hverandre i både positivt og negativt favør. Et annet potensielt problem er at mange kombinerer dette med andre tilskudd. Spesielt med tanke på at mange bestiller disse ukritisk fra nettet og andre EØS-land hvor sjansen for forurensing øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig; ro deg et par hakk ned, jeg henger meg ikke opp i deg? Strengt talt var det du som feilsiterte en artikkel. Du sier at ifølge frisk og funksjonell så står det at det "blant annet øker prestasjonsevnen" når konklusjonen til Vegard er " Tilskudd av BA gir ikke en økt maksimal prestasjon," :)

Selvsagt har bikarbonat en nok dokumentert effekt til at det kan kalles ergogent via å øke den intramuskulære bufferkapasiteten hos personer og selve tilskuddet er interessant. Jeg anbefaler det for personer som holder på i en konkurranse som stiller høyere krav til utholdenhet innenfor ish 2-6 minutter. Men her er påstanden om en vasodilaterende effekt som visstnok skal gi en ytterlige økt "pump", ved forbehold går jeg ut ifra at dette gjelder styrketrening.

For øvrig er det interessant å se på studier som kombinerer BA og bikarbonat og på generell basis så har pre-Works out en vanvittig høy innhold av diverse substanser så det blir vanskelig å isolere en effekt fra en annen. Den potensielle "cocktail-effekten" bekymrer meg lettere i og med at enkelte av disse substansene kan påvirke hverandre i både positivt og negativt favør. Spesielt med tanke på at mange bestiller disse ukritisk fra nettet og andre EØS-land hvor sjansen for forurensing øker.

Okei,men det står faktisk noe annet også.derfor kan det jo for enkelte se ut som han mener at det gjør det:)

Jeg leste jo og jeg forstod det slik,men for all del,jeg sier,påstår ingenting,jeg forstod bare artikkelen feil.

Jeg mener også at man må få lov til å skrive sine egne erfaringer uten at dette trenger å bety at man påstår noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har tatt tilskudd av dette, å jo det ga energi, tok det etter trening og synes det ble så ubehagelig å lurte rett å slett på om det ikke i det minste var efederin oppi så sluttet, men etter å ha lest dette skal jeg prøve nå å ta det før trening. Men det skal også nevnes at jeg er nok ganske høy sensitiv i forhold til ulike virkestoffer. skulle vært sånn i forhold til trening også, at jeg var høy responsiv, dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har tatt tilskudd av dette, å jo det ga energi, tok det etter trening og synes det ble så ubehagelig å lurte rett å slett på om det ikke i det minste var efederin oppi så sluttet, men etter å ha lest dette skal jeg prøve nå å ta det før trening. Men det skal også nevnes at jeg er nok ganske høy sensitiv i forhold til ulike virkestoffer. skulle vært sånn i forhold til trening også, at jeg var høy responsiv, dog ikke.

Tok du PRE(!)-workout etter trening? Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte nylig 2 bokser fra Sverige, etterspurte i utg.pkt Craze men som Jac3d var også denne tatt ut av salg. Liker Craze veldig godt. Ble anbefalt Fucked Up av ekspeditøren så da får jeg gi den en sjangse. Prisen var vel ikke mer en ett par hundre så det er verdt å prøve den. Gleder meg.

Jeg leser at F#cked Up inneholder ca. 3000mg Beta-alanin per servering. Jeg har allerede godt til innkjøp av Beta-Alanin Xplode Powder fra Olimp, og den alene inneholder vel ca. 3900mg Beta-alanine. Sammen gir disse 6900mg Beta-alanine. Er det i høyeste laget hva tenker dere??

OLIMP SPORT NUTRITION® - BORN IN THE GYM™

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min tredje dag med dette kosttilskuddet nå, jeg opplever å få opp til flere kviser på ryggen. Har aldri vært plaget av kviser tidligere men ila. siste tre dagene har jeg fått fire store kviser. Eneste tilskuddet jeg ellers bruker er MCT olje og Proteinpulver. Har aldri vært plaget av kviser av andre pre workere. Noen som opplever det samme med bruk av f#cked up???

Hvis ikke kan det være ettervirkninger av en sydentur hvor vi drakk litt øl og koset oss i en uke. Kom hjem for 4 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...