Gå til innhold

Brennende smerte i siden av låret ved knebøy


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt.. Det kjennes i grunnen ut som om jeg brenner meg på noe glovarmt, og det svir. Det er kun i det ene låret, på yttersiden ca midt på. Jeg trener meg bare gjennom det, men det gir seg liksom aldri... Opplevde det første gang for noen måneder siden, og det holder på fremdeles. En sjelden gang gjør det såpass vondt at jeg må stoppe, det liker jeg dårlig!!

Samtidig så virker det ikke ille nok til at jeg tenker på å oppsøke lege, men jeg blir liksom nysgjerrig på hva det kan være. Grunnen for at jeg spør her er vel for å sjekke om det er noe vanlig som går over etterhvert, eller om det er noe jeg bør sjekke opp i.

Any takers? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk samme sviende/nummende følelse på utsiden av mitt venstre lår under smal beinpress tidligere. Etter dette så hadde jeg redusert følelse på dette punktet på låret lenge. Har fått tilbake mesteparten av følelsen nå, og har ikke kjent noe smerte på en stund.

Jeg teoriserte om at det rett og slett dreide seg om nervus cutaneus lateralis lesjon. "Denne tilstanden er en skade på nerven cutaneus lateralis som går til huden på forsiden og yttersiden av låret. De typiske symptomene ved denne tilstanden er prikkinger, og til tider brennende smerter på forsiden eller utsiden av låret."

Dette er noe som ofte går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme sviende/nummende følelse på utsiden av mitt venstre lår under smal beinpress tidligere. Etter dette så hadde jeg redusert følelse på dette punktet på låret lenge. Har fått tilbake mesteparten av følelsen nå, og har ikke kjent noe smerte på en stund.

Jeg teoriserte om at det rett og slett dreide seg om nervus cutaneus lateralis lesjon. "Denne tilstanden er en skade på nerven cutaneus lateralis som går til huden på forsiden og yttersiden av låret. De typiske symptomene ved denne tilstanden er prikkinger, og til tider brennende smerter på forsiden eller utsiden av låret."

Dette er noe som ofte går over av seg selv.

Ok, men da prøver jeg videre og håper på det beste.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge

Er det kun under knebøy? Smerter om du prøver f eks benpress eller leg extension? Vondt å ta på stedet det brenner ellers? Ryggplager? Knesmerter?

Ingen andre plager, nei. Kun ved knebøy og markløft som jeg har merket hittil. Tok benpress en liten stund for å slippe smertene, og det gikk fint. Men nå er de der igjen siden jeg absolutt vil trene knebøy... Merker ikke noe til det ellers nei, KUN når jeg tar knebøy eller markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil være tilbøyelig til å mistenke at dette kan komme fra ryggen din. Siden du ikke merker noe under f eks benpress bør det ikke være noe muskulært. Under både knebøy og markløft er det et enormt press på korsryggen, og om du har en liten skivebukning eller et prolaps kan det hende dette gir nok press til å gi utstråling til låret ditt. Det trenger ikke å være det som er galt, men jeg ville fått det sjekket opp om jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være tilbøyelig til å mistenke at dette kan komme fra ryggen din. Siden du ikke merker noe under f eks benpress bør det ikke være noe muskulært. Under både knebøy og markløft er det et enormt press på korsryggen, og om du har en liten skivebukning eller et prolaps kan det hende dette gir nok press til å gi utstråling til låret ditt. Det trenger ikke å være det som er galt, men jeg ville fått det sjekket opp om jeg var deg!

Wow. Når du sier det, så har jeg en liten skiveforskyving i ryggen, men dette har ikke plaget meg i det hele tatt, så det har ikke falt meg inn en gang! 0.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den samme brennende smerten selv. Smerten kommer når jeg nærmer meg de tyngre vektene i knebøy eller benpress. Startet etter tips, med grundig oppvarming og det hjalp en god del. Men smerten er der fortsatt og vil ikke forsvinne helt. Har selv hatt to skiveutsklidninger, men er rimelig sikker på at dette ikke har noe med det å gjøre. Er ikke strålinger ned i bena, men ett viss punkt bare hvor smerten er..sånn ca midt på utsiden av låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den samme brennende smerten selv. Smerten kommer når jeg nærmer meg de tyngre vektene i knebøy eller benpress. Startet etter tips, med grundig oppvarming og det hjalp en god del. Men smerten er der fortsatt og vil ikke forsvinne helt. Har selv hatt to skiveutsklidninger, men er rimelig sikker på at dette ikke har noe med det å gjøre. Er ikke strålinger ned i bena, men ett viss punkt bare hvor smerten er..sånn ca midt på utsiden av låret.

Ja, akkurat sånn jeg føler det! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat sånn jeg føler det! :S

Prøv å varm opp skikkelig om du ikke gjør det fra før, det hjelper en viss grad! For meg så kan det føles som om huden er for stram på en måte. Som når noen tar underarmen din med begge hendene og vrir huden motsatt vei av hverandre om du skjønner hva jeg mener. Ikke særlig behagelig det og noen ganger er jeg nødt til å avbryte bentreningen før jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samma. tidliere med smerten men nå er det bare nedsatt følelse i låret. va til legen med det å fikk undersøkt meg på sykehuset. det hva en nerve som sto i klem i hofta. og han sa at vis det ikke gir seg te 6-12mnd så måtte jeg komme tilbake å det blir muligens opprasjon-.- har godt 10mnd nå. og en opprason vill jeg ikke. vil ikke ødlegge bein treninga mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er knebøyteknikken deres? Jeg mistenker at jeg står feil.. Jeg står med føttene rett frem, også løfter jeg slik at knærne er innenfor føttene igjen.. Om det gir mening? Jeg har tenkt å prøve å stå litt bredere med føttene pekende utover, og passe på at ikke jeg kniper igjen knærne når jeg løfter. Kanskje det hjelper. Men dere gjør vel kanskje ikke det heller.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører både smalt og bredt, men mest den teknikken du beskriver sist og merker det i låret ved begge tilfellene! Men har kjørt en del box squat nå og da har smerten vært fraværende! For min del kan det virke som om at når jeg kjører dype bøy under 90grader så kommer smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er knebøyteknikken deres? Jeg mistenker at jeg står feil.. Jeg står med føttene rett frem, også løfter jeg slik at knærne er innenfor føttene igjen.. Om det gir mening? Jeg har tenkt å prøve å stå litt bredere med føttene pekende utover, og passe på at ikke jeg kniper igjen knærne når jeg løfter. Kanskje det hjelper. Men dere gjør vel kanskje ikke det heller.. :S

Er ikke sikkert det har så mye å si for den smerten du opplever i låret, men knærne dine er nok veldig takknemlige om du retter på teknikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører både smalt og bredt, men mest den teknikken du beskriver sist og merker det i låret ved begge tilfellene! Men har kjørt en del box squat nå og da har smerten vært fraværende! For min del kan det virke som om at når jeg kjører dype bøy under 90grader så kommer smerten.

Som jeg nevner over, så kan dette komme fra ryggen. Jo dypere du går, jo større påvirkning får vi på ryggsøyla om ikke teknikken er strikt. Det kan være mange andre årsaker, men jeg ville fått sjekka det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevner over, så kan dette komme fra ryggen. Jo dypere du går, jo større påvirkning får vi på ryggsøyla om ikke teknikken er strikt. Det kan være mange andre årsaker, men jeg ville fått sjekka det ut!

Må vente til jeg har penger igjen.. Det gikk mye penger nå denne uken da jeg var sykemeldt i bare legetimer og medisin.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...