Gå til innhold

Brennende smerte i siden av låret ved knebøy


Anbefalte innlegg

Jeg fikk samme sviende/nummende følelse på utsiden av mitt venstre lår under smal beinpress tidligere. Etter dette så hadde jeg redusert følelse på dette punktet på låret lenge. Har fått tilbake mesteparten av følelsen nå, og har ikke kjent noe smerte på en stund.

Jeg teoriserte om at det rett og slett dreide seg om nervus cutaneus lateralis lesjon. "Denne tilstanden er en skade på nerven cutaneus lateralis som går til huden på forsiden og yttersiden av låret. De typiske symptomene ved denne tilstanden er prikkinger, og til tider brennende smerter på forsiden eller utsiden av låret."

Dette er noe som ofte går over av seg selv.

Fortsatte du med å trene vanlig eller tok du pause fra f. eks beinpress? Jeg har hatt dette i et par uker nå og nylig begynt med smal beinpress. Er verst på venstre bein. Merker ikke noe særlig til det i knebøy eller markløft, men under beinpress så er det en slags brennende følelse. Og følsomheten er nedsatt på yttersiden, helt merkelig å ta der :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatte du med å trene vanlig eller tok du pause fra f. eks beinpress? Jeg har hatt dette i et par uker nå og nylig begynt med smal beinpress. Er verst på venstre bein. Merker ikke noe særlig til det i knebøy eller markløft, men under beinpress så er det en slags brennende følelse. Og følsomheten er nedsatt på yttersiden, helt merkelig å ta der :p

anbefaler at du stikker til legen din å latt han bare få ae på det. jeg vart hennvist til sykehuset, fikk høre at "vis ikke det har godt over av seg sel løpet av et år så må du komme tilbake" 2år har godt å enda ikke bedre. (2år pga inkompinete å trege leger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatte du med å trene vanlig eller tok du pause fra f. eks beinpress? Jeg har hatt dette i et par uker nå og nylig begynt med smal beinpress. Er verst på venstre bein. Merker ikke noe særlig til det i knebøy eller markløft, men under beinpress så er det en slags brennende følelse. Og følsomheten er nedsatt på yttersiden, helt merkelig å ta der :p

Jeg kuttet ut beinpress ganske lenge, og sagte men sikkert forsvant både sviingen og nummenheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler at du stikker til legen din å latt han bare få ae på det. jeg vart hennvist til sykehuset, fikk høre at "vis ikke det har godt over av seg sel løpet av et år så må du komme tilbake" 2år har godt å enda ikke bedre. (2år pga inkompinete å trege leger)

Jeg kuttet ut beinpress ganske lenge, og sagte men sikkert forsvant både sviingen og nummenheta.

Ok, da tar jeg noen ukers pause fra beinpressen. Om det ikke gir seg etter pause får jeg oppsøke lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...