Gå til innhold

BCAA


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann..sikkert tusen tråder om dette innpå her fra før. Men bare lurte på om noen hadde noe BCAA å annbefale? tenkte å begynne med litt morgentreninger og derfor prøve det. Så det var mye forskjellig inne på proteinfabrikken, ville dere annbefalt pulverform eller i kapsler? tenker mest pulverform egentlig..og noen spesielle smaker å annbefale? Blir veldig glad for litt hjeelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare prøvd kapsler, men synes det er litt tungvint. Kommer til å prøve pulver neste gang.

En kamerat av meg driver og har i seg noe med vannmelonsmak. Har ikke prøvd det, men det lukter i alle fall veldig godt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..sikkert tusen tråder om dette innpå her fra før. Men bare lurte på om noen hadde noe BCAA å annbefale? tenkte å begynne med litt morgentreninger og derfor prøve det. Så det var mye forskjellig inne på proteinfabrikken, ville dere annbefalt pulverform eller i kapsler? tenker mest pulverform egentlig..og noen spesielle smaker å annbefale? Blir veldig glad for litt hjeelp :)

fikk allergi reaksjon på dette pulverert. brant som en bakerovn i hele kroppen og ble ildrød. jeg ga dette bort til andre som også fikk samme reaksjon! ikke bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk allergi reaksjon på dette pulverert. brant som en bakerovn i hele kroppen og ble ildrød. jeg ga dette bort til andre som også fikk samme reaksjon! ikke bra....

hvilket var det :o?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpte denne fra xlife.no og det er BCAA 300gr.

ojj, håper ikke det er den samme jeg har kjøpt..var en 300 gr fra proteinfabrikken, men så den var på x-life og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaar, bestilte et pulver med mye leucine, som jeg tror skal være bra :) men et spm til..står på man ikke skal gå over dosen som er en scoop om dagen, men jeg tenker og trene morgen kardio, og trene styrke om kvelden, ville jo helst tatt begge de gangene da, noen som vet om det gjør noe :p?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, høyt inntak av av aminosyrene leucin og isoleucin er blitt anslått til en moderat risiko for negative helseffekter. Store inntak kan være nevrotoksisk.

Det er dog svært få studier gjort på dette og den verste effekten har blitt observert i dyremodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dosering : BCAA - 1 and 5g, tatt som helhet.

5 personer, alle menn.

Resultat: 5g dosage resulted in reduced methionin, increased insulin and free fatty acids

Dosering : Leucine - 0-2.7g-9.3g-19g-25g-34g

Rotter (6x6)

Resultat: Alpha keto isocaproic acid, alanine transferase: possible indicator for kidney damage.

It appears that, in this study, most of the dosedependent increases in the physiological and toxicological variables with leucine excess can be explained in terms of the excess of the final metabolites of leucine catabolism, nitrogen, and acetylCo-A

Dosering : 0-8%

Rotter (8x5)

Resultat: Increased urine pH, variation in serum electrolytes. Increased urine volume and kidney weight. The authors concluded: Minimal toxicity at 5 and 8% and no toxicity below 2.5 (approx 1g/kg/dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dosering : BCAA - 1 and 5g, tatt som helhet.

5 personer, alle menn.

Resultat: 5g dosage resulted in reduced methionin, increased insulin and free fatty acids

Dosering : Leucine - 0-2.7g-9.3g-19g-25g-34g

Rotter (6x6)

Resultat: Alpha keto isocaproic acid, alanine transferase: possible indicator for kidney damage.

It appears that, in this study, most of the dosedependent increases in the physiological and toxicological variables with leucine excess can be explained in terms of the excess of the final metabolites of leucine catabolism, nitrogen, and acetylCo-A

Dosering : 0-8%

Rotter (8x5)

Resultat: Increased urine pH, variation in serum electrolytes. Increased urine volume and kidney weight. The authors concluded: Minimal toxicity at 5 and 8% and no toxicity below 2.5 (approx 1g/kg/dag)

ojj..men står jo på pakken at dagsdosen er 5 g, burde jeg da ta mindre kansje? siden jeg er mindre enn en voksen mann :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen grunnlag for å anbefale tilskuddet til å begynne med så der kan jeg dessverre ikke svare deg. Ei heller har jeg ikke hatt tid til å lese hele vurderingen samt de få studiene som ligger til grunne for risikovurderingen, det får bli når eksamenperioden er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...