Gå til innhold
Radok

Ryggtrening

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med å få fart på ryggmusklaturen.  Får ikkke inn teknikken på stående roing. Har kjørt lett og jeg har kjørt tyngre. Over og under hånds. Latt stanga følge låra osv.  Blir alti dårlig. Steike hva gjør e. ? Frustrert 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å prøve å holde bredere/smalere på stanga? Selv liker jeg å holde litt utenfor skuldervidde og trekke mot navelen istedet for å la stanga gå lans låra

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du ikke aktiverer ryggen. Lær deg å aktivere ryggen så bruker du den mer, og mindre av biceps. 

Og tror du at du bruker for tunge vekter gjør du nok det. Start med en vekt som du enkelt kan kontrollere, og kjenn at du føler noe i ryggen når du drar. 

Andre gode øvelser for rygg er Pull ups og markløft, evt. pull downs. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.10.2017 den 19.00, Radok skrev:

Jeg sliter veldig med å få fart på ryggmusklaturen.  Får ikkke inn teknikken på stående roing. Har kjørt lett og jeg har kjørt tyngre. Over og under hånds. Latt stanga følge låra osv.  Blir alti dårlig. Steike hva gjør e. ? Frustrert 

prøvd pendlay row? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt. Så nå tenker jeg at jeg "offrer" 2 uker av resten av treningen min og konser på ryggøvelser.  Få inn teknikken og full fokus på stående roing osv.  God ide?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

En ting du kan gjøre er å bytte ut stangroing med hantelroing. Er lettere å fokusere på lats eller øvrerygg i denne pga at du ikke trenger å stabilisere kroppen med korsrygg og mage. For lats bruk et nøytraltgrep og ro til hoften med albuene inn mot kroppen. For å treffe øvrerygg mer, bruk et overhåndsgrep og ro til brystet med albuene litt ut fra kroppen.

Chin ups og Pull ups er også fine øvelser for lats og øvrerygg.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryggøvelser krever relativt lite tekniksk mestring før man kan begynne å løfte tungt på dem. Hvorfor skal du la være å trene andre muskelgrupper? Hva er det egentlig du spør om her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×