Gå til innhold

Skjev knebøy


Lisa91

Anbefalte innlegg

Jeg pleier ofte filme meg selv når jeg trener sånn at jeg kan se hva jeg trenger å jobbe med, men det har stort sett vært fra siden. Her om dagen filmet jeg meg bakfra mens jeg tok knebøy, og ser at jeg jeg blir ganske skjev (stanga heller klart til høyre side) når jeg kommer ned i bunnpossisjon og da også litt på vei opp igjen.

 

Noen som har noen tips hvordan jeg skal jobbe med dette? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det ser så aller verst ut faktisk! vi har alle litt mindre skjevheter her og der, men i mine øyne ser jeg ingenting umiddelbare feil annet enn litt mindre knevandring, og du kan nok gjøre avløft noe mer stabilt (plassere begge beina godt under deg, samme når du setter stanga fra deg). Har du prøvd å stå litt bredere? Hadde vært fint å sett fra siden også.

Nå er det andre her inne som er flinkere på akkurat dette enn meg, så kanskje @burny_ eller noen andre ser noe jeg ikke ser...?

Endret av FrkHoel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan nok gjøre avløft noe mer stabilt (plassere begge beina godt under deg, samme når du setter stanga fra deg). 

Absolutt enig med det Frk. Hoel sier her. Det ser nesten ut til at du står med all/mesteparten av vekten på en fot og retter ut ryggen for å løfte av stanga. Det ser også ut til at den er plassert litt høyt for deg. Det er knapt klaring mellom stanga og støttene. En dag du er helt utslitt og ukonsentrert kan det bli stygt om du bare legger av stanga på den ene siden. 

Jeg skal ikke si at det er direkt feil, men for å gjøre det tryggere ville jeg senka stanga ett hakk og stilt meg opp i utgangsposisjonen til en smal knebøy før avløft. Spenn opp og løft av stanga som om du gjør øvre del av en 1/10 knebøy. Du er jo sterk allerede, men det spørs hvor glad kroppen din er i å løfte av 50kg mer på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...