Gå til innhold

Vektløftersko selges


Tor

Anbefalte innlegg

Adidas adiPower Weightlifting (Vektløftersko)

post-86-14440976778106_thumb.jpg

post-86-14440976778414_thumb.jpg

Gode, høykvalitets løftesko fra adidas. Fungerer fint til både vektløfting og styrkeløft.

Disse skoene koster alt fra 2000 til 2500kroner i Norge, over disk og på nett.

Om det er interrese og behov kan jeg få skaffet disse får 1800kr stk.

Skoene, såvidt meg bekjent, selges ikke i svart her i Norge. Så her er muligheten for å få tak disse om det skulle ønskes.

Google skoene (navnet står i tittelen) om du ønsker mer info om dem.

Lurer du om du skulle fått deg et så skriv PM eller post her.

Nike Romaleos 2.

post-86-14440976915299_thumb.jpg

bare å velge farge og størrelse. Selges for 1600kr stykk!

Skoene kan googles for mer info!

;)

post-86-14440976777815_thumb.jpg

post-86-14440976778712_thumb.jpg

post-86-14440976914565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer å kjøpe et par, hva er fordelene med en vektløftersko?

Kommer litt ann på bruksområdet.

For vektløftere er det høyden på hæl og den lette vekten, samt skoens veldig myke såle forran som gjør disse skoene til vinnere.

For styrkeløftere blir dette primært bøysko, og for å være ærlig kan nike romaleos (noe stivere såle sies det) være et like godt alternativ, disse er noe billigere.

Om ikke har du Adidas Power Perfect II som er en billigere variant av de du ser over her. Disse er tyngre, sitter noe annerledes og har en lavere hæl.

jeg bruker skoene daglig og er superfornøyd. Hadde Power perfect II før, gode sko, men kan ikke sammenlignes med disse.

I norge er vel PP II skoene import på 1800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Har adiPower høyere hel en Power Perfect ? Og hva mener du med at de sitter bedre? Fortell da jeg eier PP nå og er veldig fornøyd, men som en slik en utsytrshore så frister de sorte der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har adiPower høyere hel en Power Perfect ? Og hva mener du med at de sitter bedre? Fortell da jeg eier PP nå og er veldig fornøyd, men som en slik en utsytrshore så frister de sorte der!

Etter å ha lest litt for mye om skoene i de siste dagene, så er det vel 0,6" mot 0,75" :)

Edit: Brukte rougefitness.com som referanse - AdiPower og Powerlift, da jeg trooor det er modellene vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg hente opp specsa senere, men helen er høyere og de er betydelig lettere.

Skoen er generelt thight rundt hele leddet. Det føles som du tar på deg et nytt sett med fotblader. Du blir mer i ett med skoen. Ofte merker jeg ikke at knytingen min går opp, de sitter som skudd. Synd du er der oppe og ikke får testet.

Nå sies det at Romaleos har stivere såle, og mtp at vekten ikke er stress er Romaleos et godt valg for styrkeløftere tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Nå kan jeg hente opp specsa senere, men helen er høyere og de er betydelig lettere.

Skoen er generelt thight rundt hele leddet. Det føles som du tar på deg et nytt sett med fotblader. Du blir mer i ett med skoen. Ofte merker jeg ikke at knytingen min går opp, de sitter som skudd. Synd du er der oppe og ikke får testet.

Nå sies det at Romaleos har stivere såle, og mtp at vekten ikke er stress er Romaleos et godt valg for styrkeløftere tenker jeg.

Meh, Nike, vet ikke. Men ser for meg at skoen er lettere er viktigere i vektløfting en styrkeløft, men tror ikke jeg orker bytte ut PP med Romalos, da må det være for adiPower ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hvordan er passformen på de ulike skoene? Hørt at Nike passer brede føtter best og at adipower har en litt mer "snug" fit!

Min erfaring er at Adidas sitter mer som fotballsko, og er "smale" (relativt sett) over midtfoten, men ta det med en klype salt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, Nike, vet ikke. Men ser for meg at skoen er lettere er viktigere i vektløfting en styrkeløft, men tror ikke jeg orker bytte ut PP med Romalos, da må det være for adiPower ;)

har selv adipower og ble en helt ny verden for meg. Kan aldri gå tilbake til PP. Mest fordi de sitter som et satans skudd. Læret og helen er mer stabil. No issues at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Adidas sitter mer som fotballsko, og er "smale" (relativt sett) over midtfoten, men ta det med en klype salt

Stemmer på en såkalt prikk. Se for deg at PP skoen er en joggesko som du knyter på, og AdiPower er mer som en fotballsko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har adiPower høyere hel en Power Perfect ? Og hva mener du med at de sitter bedre? Fortell da jeg eier PP nå og er veldig fornøyd, men som en slik en utsytrshore så frister de sorte der!

Nei, de har like høy hæl. (Powerlift 2.0 har derimot lavere hæl.)

Passformen vil jeg påstå er ganske lik, begge er har smal lest (Eller normal lest heter det vel).

Hvordan er passformen på de ulike skoene? Hørt at Nike passer brede føtter best og at adipower har en litt mer "snug" fit!

For skikkelige breie labber er nok Romaleos 2 beste valget, den har noe bredere lest enn adidas sine varianter. Når det er sagt så har jeg forholdsvis brei fot og bruker Power Perfect 2 selv, de er såpass elastisk at det går fint. Sitter som støpt om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...