Gå til innhold

Kvalm + svimmel + hodepine


Rikkewa

Anbefalte innlegg

I omtrent to år (som jeg husker) har jeg 'lidd' av at jeg ofte blir kvalm og svimmel midt på dagen. Det varer kanskje max et par timer, men etterpå får jeg hodepine. Det skjer som som regel flere ganger hver dag, men med noen få unntak hvor jeg ikke merker noen ting.

Føler ofte at verden svaier og bakken gynger, men det går som regel over med en gang, mens kvalmen sitter i en stund sammen med hodepinen.

Jeg føler at jeg spiser og drikker nok så tror ikke det er grunnen. Kan blodmangel eller vitaminmangel være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jernmangelanemi og "tomme" jernlager, og blir fort plaget av kvalme og svimmelhet om jeg ikke husker å ta jerntabelettene mine, så du skal ikke se helt bortifra at det kan være det. Men igjen så er det uheldig å ta jerntabeletter uten å ha påvist jernmangel, så ja, the doctor knows best :)

Jeg er blodgiver så jeg får sjekket det der, samt får jerntabeletter gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være jernmangel, men det kan også være folat eller b 12 mangel, eller noe helt annet. Mange har jernmangel. C vitamin er viktig for at jern skal opptaes så det å bare spise masse kjøtt holder ikke for å være sikker på at man får nok jern. Dette er verdt et legebesøk. Vil du ha det slik hver dag i flere år istedenfor å ta en halv dag på å finne ut av dette? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...