Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folk tenker for mye :p

Så lenge du dekker energibehovet ditt og får i deg tilstrekkelig av de tre makronæringsstoffene er vel denne diskusjonen meningsløs. Interessant blir det først idet du prøver å ligge i et overskudd for å bygge muskler: Har det da egentlig noen hensikt å justere fordelingen av makroene, eller er det like greit å øke alt prosentvis likt?

Min filosfi er ihvertfall at alle tre har sin funksjon i en sunn kropp, og når "anbefalingene" for proteininntak strekker seg fra 1,8g per kilo fettfri masse til 2,5-3g per kilo kroppsvekt sier det seg selv at vi er et stykke unna å ha en fasit per i dag. Sunn fornuft funker for meg, og jeg er ihvertfall glad jeg har kommet til det punktet hvor jeg tenker mer på hvor maten jeg får i meg kommer fra, enn hvordan makrofordelingen ser ut.

Spis bra mat og tren hardt :-)

Fortsetter under...

Overflødig proteiner blir til fett, skilles ut i urinen, blir omgjort til glukose... Blir helt forvirret, jeg... :huh:

Excess Protein and Fat Storage - Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

How We Get Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Proteiner blir i praksis aldri til kroppsfett. Karbohydrater blir også veldig sjelden lagret som kroppsfett.

Nei, det betyr ikke at du skal være redd for fett, fordi det er uansett kalorioverskudd som gjør deg feit.

For en normal styrketrenende person som vil maksimere fettfrimasse' date=' bli sterkere og alt det der ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det en trices best med, om det er å spise annenhver dag, annenhver time eller kontinuerlig gjennom I.V-drypp.[/quote']

129126342324388080.jpg

Sannhet med litt modifikasjon, for kalorier over forbruk vil også gå til varmeproduksjon og dermed sørge for økt forbrenning. Om man spiser 1500kcal over forbruk, så vil ikke alle lagres. Kanskje 1000kcal lagres. Det er visstnok uansett et tak for hvor mye fett man kan lagre i løpet av et døgn.

dette var veldig satt på spissen altså:) Men alt i alt betyr det ikke hva man spiser om man spiser for mye. man vil legge på seg av det

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...