Gå til innhold

Shampoo-tråden (tips osv)


Eplet

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne bruke denne tråden til shampoo-tips.

Har selv et nokså tørt og tykt hår (er gutt/mann) som jeg ønsker å friske litt opp. Jeg har dermed investert i denne:

Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan jeg skal bruke dette. Hva skal jeg ta i først f. eks? Skal jeg bruke dette hver dag? Ønsker tips. Tenker jenter har kontroll på dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal absolutt ikke påstå at jeg er noen ekspert på dette, men i likhet med deg har jeg tykt og tørt hår.

Siden du allerede har invistert i frisørshampo ville jeg ikke brukt andre typer enn denne i en periode.

Vask håret med shampoen først når du dusjer, la virke litt og skyll ut. Det anbefales ikke å vaske håret med shampo hver dag, heller 2-3 ganger i uka.

Hårmasken (nr to av de beskrevede produktene du linket til) kan du ha i håret etter du har skylt ut shampoen. La virke i noen minutter før du skyller ut.

Selv synes jeg det er greit å la den virke over natten, eller bare klæsje i håret etter jeg har vært i dusjen og skylle ut etterhvert om jeg uansett vet at jeg har tid til det :)

Produkt nummer 3 er et varmebeskyttende middel. Om du bruker hårføne er dette greit å bruke for å beskytte håret mot varmeskader. Denne har du i etter du har dusjet. Om den skal være i tørt eller fuktig hår står det ikke noe om såvidt jeg kan se, men det finner du nok raskt ut :) Denne vil gjøre håret ditt mykere og lettere å handtere om det føles tørt ut til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal absolutt ikke påstå at jeg er noen ekspert på dette, men i likhet med deg har jeg tykt og tørt hår.

Siden du allerede har invistert i frisørshampo ville jeg ikke brukt andre typer enn denne i en periode.

Vask håret med shampoen først når du dusjer, la virke litt og skyll ut. Det anbefales ikke å vaske håret med shampo hver dag, heller 2-3 ganger i uka.

Hårmasken (nr to av de beskrevede produktene du linket til) kan du ha i håret etter du har skylt ut shampoen. La virke i noen minutter før du skyller ut.

Selv synes jeg det er greit å la den virke over natten, eller bare klæsje i håret etter jeg har vært i dusjen og skylle ut etterhvert om jeg uansett vet at jeg har tid til det :)

Produkt nummer 3 er et varmebeskyttende middel. Om du bruker hårføne er dette greit å bruke for å beskytte håret mot varmeskader. Denne har du i etter du har dusjet. Om den skal være i tørt eller fuktig hår står det ikke noe om såvidt jeg kan se, men det finner du nok raskt ut :) Denne vil gjøre håret ditt mykere og lettere å handtere om det føles tørt ut til vanlig.

Takker for svar! :) Veldig oppklarende.

Jeg pleier å dusje hver dag, og ofte blir det to ganger om dagen når jeg trener. Følger opplegget med bare å bruke shampoo 2-3 ganger i uka.

Hårmasken, er det en slags balsam? Du lar den altså virke over natten. Har du den i håret når du sover?! Selv pleier jeg alltid å dusje om morgenen.

Tenker nr 3 er greit nå som det er sommer og varmt. Blir ofte nokså tørt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :) Veldig oppklarende.

Jeg pleier å dusje hver dag, og ofte blir det to ganger om dagen når jeg trener. Følger opplegget med bare å bruke shampoo 2-3 ganger i uka.

Hårmasken, er det en slags balsam? Du lar den altså virke over natten. Har du den i håret når du sover?! Selv pleier jeg alltid å dusje om morgenen.

Tenker nr 3 er greit nå som det er sommer og varmt. Blir ofte nokså tørt da.

Greit å skylle håret med vann de gangene du dusjer og ikke skal bruke shampoen.

Som en slags balsam på en måte, bare med større effekt. Tilfører fuktighet til håret, og gjør det mindre tørt og flisete.

Har den i av og til når jeg sover, ja. Vet det er flere som gjør det, men det er absolutt ikke noe must. Bare et tips om du vil teste :) Håret føles mykt og deilig når en står opp og dusjer om morgenen! Selv om det står 5 minutter på produktet, føler jeg ofte større effekt ved å la det virke lengre :)

Du trenger heller ikke bruke kuren hver gang du vasker håret. Test en eller to ganger i uka i begynnelsen, og husk at det ikke skal enorme mengder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maroccan oil is the shit! TRUST ME :thumbsup: Jeg har prøvd ALT og dette er det eneste som funker. Frisker opp tørt hår og det holder helt til neste gang du tar oppi (derfor bruker jeg det hver dag). Oljen er det eneste du trenger, husker ikke helt hva den koster, men ca 300 ,- og den holder i månedsvis for du skal bare bruke bittelitt (ett trykk på pumpen) hver gang. Olje høres kanskje klissete ut, men nope! Den trekker seg inn å håret med èn gang og det fins ikke et spor av olje etter det er massert inn i håret. Prøv det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...