Gå til innhold

...


Dovendyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ifølge Lyle McDonald er kardio også nødvendig i en viss mengde for å hindre at kroppen "glemmer" hvordan man bruker fett som bensin.

Uansett er det ikke hvor mye tid du bruker på det ene eller det andre som er viktig, men hva du gjør. Ideelt sett bør du kjøre et strukturert styrkeprogram og supplere med kardio der du får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du hvor han skrev det? Hadde vært artig å lese.

Ved all lavintensitets aktivitet foretrekker kroppen å bruke fett fremfor karbohydrater, så jeg ser ikke hvorfor det er nødvendig å gjøre 'kardio' for å minne kroppen på hvordan den skal bruke sin største energikilde.

Hvis du har tilgang på forumet skal det være her;

Welcome to Monkey Island

Og tror artikkelen om det er her

Cardio and Mass Gains | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på ratio mellom fett og karbohydrat som bensin, så forbrenner kroppen mest fett når man ikke trener eller gjør fysiske aktiviteter. Så dette glemmer ikke kroppen.

Forstår jeg Lyle riktig (det kan det fort hende jeg ikke gjør) gjør kardiotrening at fettforbrenningsmekanismene blir mer effektive, og gjør fett mer tilgjengelig som energi generelt, dette gjør også at du har mer energi i hverdagen.

Men jeg ser nå at dette kanskje kan begrense seg til en muskelbyggingsfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min tanke bak kondisjonstrening for styrketrening: Siden kondisjonstrening bygger kappilærnettet, så bør det være endel av alle sin trening fordi da øker oksygenopptaket ut til muskelen. Dette fører igjen til at man kan yte mere under selve hypertrofi treningen før melkesyren kommer. Men uansett om jeg har rett eller ikke, så er økt kondisjon superbra for kroppen på alle mulige måter.

Jeg foretrekker egne kondisjonsøkter siden fokusen under styrketrening burde være styrken, så om man føler seg tung fordi man har jogget en halvtime før styrken...ja da burde man kutte ned på joggingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...