Gå til innhold

IQ Proteinpannekake (ferdigmiks)


Anbefalte innlegg

Hola!

Noen som har erfaring med den ferdige tørrmiksen med proteinpannekaker fra IQ?

WEB_Image%20IQ%20Protein%20Pancakes%20910g%20Proteinfabrikke-177950105.Jpeg

Altså denne (les her:

IQ Protein Pancakes 910g Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

)

Har bare hørt en person som har prøvd de, og han ble ganske dårlig i magen av de :p

Men det virker så digg å ha alt ferdigblanda! Har ikke gått til innkjøp av bakepro og vaniljeprotein kun for å lage pannekaker noen ganger.. Men kanskje det er verd det, allikevel ;)

Anyone? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd den der! Men lager proteinpannekaker selv av Bokhvete pannekake mix, som e blander i 2egg+vann el melk, bakepro el.vanilje protein, fiberfin og evt kanel og kardemomme, de blir alltid perfekte og gode! :D

Aha, så du tar utgangspunkt i en ferdigmiks? Clever, den likte jeg! Men hvordan blir pannekakene, får du de tynne og fine slik som "vanlige" pannekaker (alt ettersom hvordan man vil ha de da :p ) ? Eller blir de klumpete, stive og rare? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt to bokser av disse nå, genialt enkelt! Smaker godt og jeg har ikke hatt noen mageproblemer heller :) Spiser de ofte til frokost - senest i dag.

Så bra å høre! Vurderer virkelig å kjøpe med en boks, det koster jo 199 på rema1000, kontra bakepro til 349 ;) Smaker de nesten som vanlige pannekaker eller (nesten ingenting) ? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm nei, de smaker vel en blanding av vafler og pannekaker. Jeg synes de var så som så første gangen, men blitt bedre og bedre etter hvert. De er søtere enn jeg forbinder med pannekaker, og har vel en anelse kardemomme i seg (?) så de smaker mer enn vanlige pannekaker :)

Jeg bruker som oftest blåbær på de - nydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen hva næringsinnholdet i disse er..?

Finner det ikke på PF sine sider :/

Er det ikke det som står i linken over her da?

Kopiert fra linken:

Innhold

Næringsverdi Pr servering 70g (2 pannekaker) Pr 100g ADI%

Energi 1096 kJ (260 kcal) 1570 kJ (372 kcal) **

Protein 18,0 g 25,9 g **

Karbohydrater 36,2 g 51,7 g **

- Hvorav sukkerarter 1,8 g 2,6 g **

- Hvorav Laktose 0,4 g 0,6 g **

Fett Total 3,2 g 4,6 g **

- Hvorav mettet fett 0,6 g 0,9 g **

- Hvorav enumettet fett 1,1 g 1,8 g **

- Hvorav flerumettet fett 1,6 g 2,3 g **

Kolesterol 27 mg 39 mg **

Kostfiber 4,2 g 6,6 g **

Natrium 0,26g 0,37 g **

Kalsium 190 mg(24%)* 270 mg (34%)* *

* % av referanseverdi (av anbefalt daglig intak (ADI))

Ingredienser: Hvetemel, myseproteinkonsentrat, eggehvite protein, maltodekstrin, melkeprotein konsentrat, solsikkeolje, havrefiber, hevemiddel (natrium bikarbonat), fortykningsmiddel (guar gum), salt (natriumklorid), aroma, kanel, surhetsregulerende middel (mononatriumfosfat), søtstoff (sucralose), emulgator (soya lecitin). Inneholder kunstig søtstoff.

Allergiinformasjon: Inneholder hvete (gluten), melkekomponenter, eggehvite protein, solsikkeolje og soya lecitin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente, hvor lenge varer en sånn boks? For jeg ser det er nesten 1 kg pulver... Er de pannekakene mettende? Holder med å spise 2? ;) Det ser veeeldig lurt ut og jeg også har lyst å prøve :)

Det kommer vel litt an på hvor mye man spiser ;) Jeg har vel en slik boks i ca 2 uker, da spiser jeg de ikke hver dag. Bruker 2 målebeger pulver til 1,5 dl vann. Jeg er ikke den som blir raskt mett, så det er passe frokost til meg,men kan ikke kalle meg stappmett av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, så du tar utgangspunkt i en ferdigmiks? Clever, den likte jeg! Men hvordan blir pannekakene, får du de tynne og fine slik som "vanlige" pannekaker (alt ettersom hvordan man vil ha de da :p ) ? Eller blir de klumpete, stive og rare? :/

De blir tynne og fine som vanlige pannekaker ja, self alt etter hvor mye røre enn har i panna! Så er det bare å ha på det enn måtte ønske og rulle de sammen, blir bare bittelitt "tørrere enn vanlige pannekaker! Bruker raps olje til stekingen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de i dag på Rema 1000 jeg og, for 189 spenn var det ikke så jævla ille pris ;)

Funker vel greit som frokost tipper jeg, godt med litt carbs på mårran :) Spent på å prøve de! Luktet på miksen, luktet overraskende digg :) Håper de smaker tilsvarende. Finner det ut i morgentidlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne miksen koster 18 kr per pose for 350 g.

[ATTACH]37599[/ATTACH]

Pannekake som karbkilde:

Jeg bruker 80g kakemiks, 2 egg, vann og sukrin som gir 2-3 pannekaker:)

Pannekake - mer protein, mindre karb:

1 boks mager kesam, 2 egg, 30g kakemiks(eller proteinpulver), 1-2 ts fiberhusk og sukrin:)

Har ikke regnet på næringsinnholdet, men et (u)trent øye ser fort at det er ikke så værst:D Beklager litt off topic, men ville dele tipset;)

post-7714-14440863913237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons og gode tips! :D

Prøve pannekakene, men de smakte veldig mye, og ingenting pannekake :p Så med blåbærsyltetøy ble det bare totalt mindfuck, så jeg klarte ikke få ned resten av pannekaka engang. Men om det går på at jeg er kresen i matveien eller om de faktisk ikke er så gode, er jeg usikker på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons og gode tips! :D

Prøve pannekakene, men de smakte veldig mye, og ingenting pannekake :p Så med blåbærsyltetøy ble det bare totalt mindfuck, så jeg klarte ikke få ned resten av pannekaka engang. Men om det går på at jeg er kresen i matveien eller om de faktisk ikke er så gode, er jeg usikker på :p

Da synest jeg du skal prøve mine pannekaker! :)

Bruker som oftes denne blandingen og får 4 store fine pannekaker:

40g Bokhvete pannekake mix

10-20g Bakeprotein

10g Fiberfin

evt kanel og kardemomme - sukrin om du skal ha dessert pannekaker

2egg + evt ekstra eggehviter

litt melk el vann som jeg pisker sammen med eggene først, så ha oppi det tørre

La svelle i ca 10min og stek med litt olje el smør :D

post-11184-14440864134767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...