Gå til innhold

Kombinere gerilja cardio og styrketrening?


D.C.V

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er helt ny på forumet her og som alle andre her vil også jeg komme i bedre form :)

Jeg lurer på om det er lurt og kombinere gerilja cardio og styrketrening?

Ser da for meg annenhver dag med styrke og gerilja cardio :)

Takker for svar :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagsformen er ganske chubby, har ikke trent noe særig før, men har holdt på med jogging siden begynnesen av mai..

Målene er jo å få av seg fettet å bygge muskler :) Er da 100kg fordelt på 179cm.. Men trenger en solid diettplan man kan følge uten større problemer ;) for er det noe som forvirrer er det telling av kalorier osv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, diett vil være det viktigste for fettfjerningen, så om du skal gjøre geriljakardio kommer an på hvordan du vil gjøre det. Jeg fraråder på det sterkeste å løpe på beina. Du er ganske overvektig, og belastningen kan bli svært stor på knærne dine. Spinningsykkel eller noe vil være bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 100 kg på 179 er ikke mye, jeg veide 105 kg på 177 da jeg begynte å løpe i mars i fjor. Da løp jeg 10 km som en av de første øktene. Det er meget individuelt det der. Spirrevipper på 50 kg får problemer de også.

Protip er å løpe på mølle, de (gode) absorberer mye av smellen.

Men gerilja kardio er så kortvarig at det på ingen måte vil være noe problem å gjøre etter en styrkeøkt. Det er jo over på 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...