Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min første uke på diett andre har satt opp for meg, og jeg har som mål å bevise at diettmat ikke trenger å være kjedelig, for kokt torsk og ihjelkokte grønnsaker blir man innmari raskt lei av, for å ikke si grinete!

Første uken ser ut på diettplanen sånn her; 300 gram hvit fis eller, 125 gram laks, 200 gram kylling, eller 300 gram karbonadedeig, grønnsaker, grønnsaker, 2 ss olje eller halv avocado, 1 skyr, 1 boks mager kesam, bær. Ser jo veldig begrensa ut i første omgang, og de fleste vil nok her ha dampa fisken og kokt grønnsakene og mumset ivei. Nei. Det gidder jeg da ikke.

For det er mulig å lage smakfull mat på diett mener jeg.Jeg har begrensa fantasi selv, så kom med tips.

PS: Ikke interessert i å spise noe som går ut over dietten, dvs ingen frukt og ingen stivelsesrike grønnsaker eller ekstra fett. Litt nazi kanskje, men det funker :)

Dagens måltid 1, som antakelig blir dagens måltid 3 også:

Ovnsbakt sei med ovnsbakt brokkoli og selvlaget tomatsaus bestående av løk, sjalottløk, brokkoli, blomkål, paprika, tomater, gressløk, basilikum, vann. Har ikke tomatsauskonsistensen, men det smakte godt da. Kanskje litt sterkt krydra.1 ss olje over fisken.

Surret ikke løken i noe som helst slags olje, brukte kun vann.

Ca. 350 kalorier. Ca 60 gram protein, 10 gram fett, 5 gram karbo.

[ATTACH]36960[/ATTACH]

post-1943-14440863305998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9463-diettmat-loggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

post-1943-1444086349684_thumb.jpg

Ahh, man vet man er på diett når man har følelsen av å spise seg halvt ihjel?? :cool:

Ovnsbakt laks med gressløk og dill, mager kesam med pepper og salat

Ca 370 kcal

Pestomarinert kyllingfilet med hjemmelaget tomatsaus, ovnsbakt brokkoli og salat

Ca 350 kcal

Skyr-is og jordbær

Ca 200 kcal

post-1943-14440863495681_thumb.jpg

post-1943-14440863496258_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9463-diettmat-loggen/#findComment-346292
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...