Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Sluttet på folkehøyskole i mai, noe som førte til at jeg kom hjem til et kjøleskap med masse god mat tilgjengelig 24/7. Har på grunn av dette gått opp ca 8 kg, fra 52 til 60. Og det bare på 3 uker. :-( Noe som umulig kan være noe bra for kroppen, og selvtilliten har ihvertfall ikke blitt noe bedre!

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å gå ned igjen i vekt? hva slags treningsprogram vil anbefales(hvilke øvelser)? Vil ned i vekt og bli der. Har prøvd dietter, men feilet - gikk opp enda mer i vekt.....

Og ja, sikker lurt av meg å få orden på kostholdet. (Og selvfølgelig telle kalorier!) Men hva vil det si, 4 måltider til dagen - 1500 kcal? Mindre karbohydrater og mer proteiner?

Er 169 cm høy, og vil aller helst begynne med mer styrketrening. Begynner å få sansen for muskler. :-D

På Folkehøyskolen trente jeg opptil 5 ganger i uken, mye løping. Men nå, nå orker jeg ikke å tenke på å løpe engang.. Har mistet treningsmotivasjonen (nesten) helt.

Hjelp hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9346-trenger-kanskje-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 kg på 3 uker? Det er 2666 kalorier mer om dagen enn du trenger! Wow! Du veier fortsatt det som er målvekta mi da, såeh.. ;)

Ingen grunn til overdramatisering. Sannsynligheten er veldig stor for at hun pga økt karbinntak har fått mer vann i kroppen + mageinnholdet er større enn vanlig.

Du sier at du har prøvd deg på dietter og feilet, og det er nok fordi du så på det som akkurat det - en diett. Cluet er å implementere nye og sunne vaner - og beholde de etter endt diett! For å gjøre det lettere for deg selv er det absolutt lurt av deg å øke ditt eget kunnskapsnivå om hvilke matvarer som er sunne, og hvordan du selv kan gå ned i vekt på en enkel måte.

Det er mange gode artikler på fitnessbloggen som kan være lure å lese. Det er selvsagt mange flere du kan lese, men tok et kjapt utvalg:

Reduser fettprosenten, ikke kroppsvekten - Fitnessbloggen

De 5 beste tipsene for å gå ned i vekt og fettprosent - Fitnessbloggen

Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres - Fitnessbloggen

Slik holder du vekten etter dietten - Fitnessbloggen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...