Gå til innhold

Ser etter en gammel Layne Norton artikkel der han snakker om calorie cycling


Stig Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Husker jeg leste en artikkel fra Layne for lenge siden der han snakket om calorie cycling for lean bulk. Noen som sitter på denne?

Jeg liker å være i god form året rundt og ofrer gjerne for det. Men i det siste har jeg vært flat og trykkløs, så jeg trenger å forandre noe. Men jeg vil ikke legge på meg fett. Derfor tenkte jeg på å prøve meg på kalorisyklus. Tanken er å øke dagsinntaket med 500kcal i 2-3 uker for så å redusere inntaket med 500kcal i 2-3 uker.

Vi snakker en økning i kaloriinntaket med 3500 kcal i uken. Ikke allverdens, men over tid så vil det pakke på seg. Så tanken er at jeg lettere kan kontrollere formen på denne måten pluss at jeg får mer trykk i kroppen. Så om noen har en link til Layne sine tanker om det så hadde det vært fint. Eventuelt om dere har lest om lignende oppsett andre plasser så setter jeg pris på link til det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har selvsagt prøvd Børge sitt advanced concept der en cycler kaloriinntaket mellom treningsdager og hviledager? Børge bruker vel også mye en cycling over litt lengre tid for sine PT kunder der en justerer opp eller ned litt i forhold til utvikling.

Hvordan cycles du kaloriene på advanced concept? Ved å spise etter sultfølelsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan cycles du kaloriene på advanced concept? Ved å spise etter sultfølelsen? :)

Gjennom mindre karbohydrater på hviledagene blir det nokså automatisk mindre kalorier også. Følger du 100% etter artikkelen så skal man jo fastsette protein og fettmengden og så fylle på med karbohydrater etter trening og på kvelden til en er mett.

Selv spiser jeg det meste etter sultfølelse nå og da kan det faktisk bli så mye som 1000 kcal forskjell på hvile og treningsdag.

Ja, det prinsippet har jeg brukt ihvertfall de siste 7-8 årene eller noe slikt. Men jeg har ikke vært i noe betydelig kalorioverskudd de siste 3 årene nå.

Regnet i grunn med det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom mindre karbohydrater på hviledagene blir det nokså automatisk mindre kalorier også. Følger du 100% etter artikkelen så skal man jo fastsette protein og fettmengden og så fylle på med karbohydrater etter trening og på kvelden til en er mett.

Selv spiser jeg det meste etter sultfølelse nå og da kan det faktisk bli så mye som 1000 kcal forskjell på hvile og treningsdag.

Regnet i grunn med det ja :)

Hvilken metode bruker du til å begrense karbohydratene på treningsfrie dager i forhold til treningsdager? Det er vel fortsatt "spise karbs til man er mett" som gjelder, eller? Andre karbkilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...