Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har det selv på ryggen og brystet. Etter at jeg begynte å trene.. Er det noen måte å redusere det på? typ, gjøre de mindre synlige eller få de helt vekk? På ryggen så ser det ut som jeg har blitt straffet av verdens sjukeste sado-dame liksom..

Annonse

har mye strekkmerker ved bryst og biceps og rygg, er egenltig ikke så mye man kan gjøre med det tror eg:p har smørt kremer på men funker ikke... så eg har gjort som emilwoop og bare gitt faen og trent videre:cool:

hehe fornuftig:)

sånn ærlig jeg fatter ikke at folk gidder å bruke energi på å bekymre seg om småting som dette. Har å gode strekkmerker, men ting som ikke hemmer meg på noen måte gidder jeg ikke å bruke tiden på. En dag går man på en skikkelig smell og man tenker all verden, tenk hvor deilig livet var når strekkmerker hva det som bekymret meg! :)

Annonse

Strekkmerker kan også komme av hormonforandringer, ikke bare ved vektøkning og strekking av huden. Vekttap fører også til strekkmerker..

Vekttap? sikker på at du ikke bare la merke til strekkmerkene først da du gikk ned da? strekkmerker , se på ordet! man kan ikke få noe merker av strekk uten strekk. Ved vekt-tap er det ingen strekk.

Vekttap? sikker på at du ikke bare la merke til strekkmerkene først da du gikk ned da? strekkmerker , se på ordet! man kan ikke få noe merker av strekk uten strekk. Ved vekt-tap er det ingen strekk.

Strekkmerker heter striae eller stria på legespråk. Google it.

Strekkmerker (striae) er skader som oppstår i kroppens underhud (lærhuden). I begynnelsen sees de som rosa til blåfiolette striper eller bånd på magen, setepartiet, brystene, lårene eller armene. Det er en overstrekking av elastiske fibre i huden. Disse fibrene gjenvinner ikke sin elastisitet, noe som gjør at det i de aller fleste tilfeller dreier seg om varige endringer i huden. Strekkmerker er ikke farlig – det er helt normalt. Nesten alle har det i en eller annen grad. Strekkmerker kan oppstå på grunn av rask vektøkning, hurtig vekst, graviditet eller ekstremt vekttap. Noen ganger får man strekkmerker uten grunn.

Hvordan fjerne strekkmerker? | Hva & Hvordan

Har strekkmerker selv etter stor vektnedgang :) Wear your scars with pride.

Ikke særlig hjelpsomt.

Strekkmerker kommer av rask vekst som strekker huden mer enn dens elastiske kapasitet kan kompensere for. Da vil en etterhvert få bindevevsdannelse i huden som kan sees som lyserøde eller lyse streker.

De kan komme av muskelvekst, graviditet , fedme eller mesisinske årsaker. Noens hud tåler raskt vekst av vevet under bedre enn andres. Noen får lett strekkmerker, andre ikke. Har en først fått dem vet jeg ikke om noe som er lett tilgjengelig som fjerner dem tilstrekkelig, da det ville krevd nedbrytning av bindevev over tid. Laserbehandling av diverse slag kan gjøre det, men kommer an på graden av strekkmerker.

Slanking kan aldri føre til strekkmerker, men kan gjøre at de en allerede har blir mer tydelige.

Si det til hudlegen min ;)

Strekkmerker (striae) er skader som oppstår i kroppens underhud (lærhuden). I begynnelsen sees de som rosa til blåfiolette striper eller bånd på magen, setepartiet, brystene, lårene eller armene. Det er en overstrekking av elastiske fibre i huden. Disse fibrene gjenvinner ikke sin elastisitet, noe som gjør at det i de aller fleste tilfeller dreier seg om varige endringer i huden. Strekkmerker er ikke farlig – det er helt normalt. Nesten alle har det i en eller annen grad. Strekkmerker kan oppstå på grunn av rask vektøkning, hurtig vekst, graviditet eller ekstremt vekttap. Noen ganger får man strekkmerker uten grunn.

Hvordan fjerne strekkmerker? | Hva & Hvordan

Har strekkmerker selv etter stor vektnedgang :) Wear your scars with pride.

Noen ganger får man det uten grunn??? alt har en grunn. Og det er en grunn til at man ser strekkmerker ved vekttap også, men hvilken er det?

Noen ganger får man det uten grunn??? alt har en grunn. Og det er en grunn til at man ser strekkmerker ved vekttap også, men hvilken er det?

Helt ærlig, Imu, er ikke dette noe jeg kan spesielt mye om. Jeg vet bare om mange som har fått strekkmerker ved vektnedgang, uten at de har gått videre opp i vekt igjen senere og uten at de hadde det fra før. Da må det være en årsak til det av noe slag, men jeg har ikke kunnskap til å vite hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...