Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ehm, ja. Relativt ny på styrkefeltet og kjører tre uker med teknikktrening på ulike øvelser før jeg skal i gang med mitt første ordentrlige oppsett. Da skal det bli muskler!!! Ser her at beinpress ofte gjøres i maskiner der man ligger bakover liksom, og presser opp, mens på mitt senter er denne maskinen helt flat. Føler liksom at korsyggen lett kan vippe opp og ut ved tunge vekter...? Er det like tungt i disse maskinene? ER beinpress i flat maksin like god som i oppoverbakkemaskin?

Håper noen skjønte spørsmålene :) (Bare så det er sagt; jobber med å få til knebøyen, og ikke minst, styrkesjargongen også!)

Takk for svar!

Fortsetter under...

Standard "Broscience" sier at den man ligger å presser skrått oppover tar mer på rumpe og bakside lår enn den man presser rett bakover. Personlig liker jeg den man presser oppover best, men jeg trener lite beinpress så har ikke noe spesielt forhold til maskinene. Hvis det er en forskjell på de 2 er den ikke stor, du får nok god treningseffekt uansett hvem du velger.

Annonse

Personlig liker jeg ikke den sittende, får så vondt i korsryggen. Dette er riktignok med en del belastning. Den liggende i min erfaring er grei nok om du sitter godt.

99% av dem som tar beinpress krummer korsryggen i bunnposisjon, det er nok mest sannsynlig problemet.

Beinpress med eitt bein er kanskje noko å prøve. Mindre vekt betyr mindre belastning på korsryggen og mindre vekter å flytte på. Eg synest eittbeins er kjempegreier. Det er og lettare å få betre djupn på løftet.

Kjør heller teknikktrening på knebøy, så slipper du benpressen ;)

Øver på knebøyen, men kjenner at teknikken glipper når det blir for tungt, så da blir det beinpress i tillegg. Veldig sterk i beina, men mindre i ryggen, så føler jeg må trå varsomt med den til jeg er gudinne på teknikk :)

Beinpress med eitt bein er kanskje noko å prøve. Mindre vekt betyr mindre belastning på korsryggen og mindre vekter å flytte på. Eg synest eittbeins er kjempegreier. Det er og lettare å få betre djupn på løftet.

Ettbeins skal på programmet i morgen! Liker ettbeinsøvelser godt, det tar bare litt lengre tid!

Takk for gode svar:thumbsup:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...