Crown Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Er ca. 190 cm og har trent styrke i 9 år (27 år nå). De fire siste årene har jeg lagt på meg fra 100kg til 135kg og blitt nokså feit. Det laveste jeg har veid er 90-95kg og da trivdes jeg godt med vekten. Men målet i første omgang er ned til 100 kg (nærmere bestemt 99kg så da er vekten tosifret ihvertfall). -- Kort spørsmål: Jeg vil ned til 100kg/99kg igjen. Er det da vits for meg å innta karbohydrater? Følger Leangains per nå og går übersakte ned, noen hundre gram i uken. Burde jeg heller gått på en klassisk lavkarbodiett eller PSMF helt til jeg kommer ned på 100kg? Hva foreslår dere? Trener kun styrke 3 ggr i uken (veksler mellom Leangains RPT, X-Press og 5x5) og lett intervalltrening kanskje 1 ggr i uken. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det spørs hvor dårlig tid du har og hvor mange andre ting i livet som krever fokus. Selv gikk jeg ned 25 kg i fra juli til november i fjor. Tradisjonell lavkarbo og kardiotrening. Ikke helt nazi, så det funket bra for meg. Eivind_Lie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crown Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Kjører kanskje videre med Leangains, selv om det går tregt. Mister ihvertfall ikke nevneverdig muskelmasse. Hviledager er lavkarbo (litt under 100g), moderat fett. Styrkedager er plenty med karbs, lite fett. Protein høyt alle dager, hele året. Har brukt ripppedbody.jps "how to calculate macros" og "simplified macro counting rules". Verdt en titt for interesserte (The Guide: Using IF / Leangains to Get Ripped | RippedBody.jp - bare les igjennom artikler i dropdown-menyene øverst) Uken sett under ett blir det ikke så mange karbohydrater. Men igjen lurer på om man er skikkelig feit om man trenger karbohdyratene idet hele tatt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Er ca. 192 cm og har trent styrke i 9 år (27 år nå). De fire siste årene har jeg lagt på meg fra 100kg til 135kg og blitt nokså feit. Det laveste jeg har veid er 90-95kg og da trivdes jeg godt med vekten. Men målet i første omgang er ned til 100 kg (nærmere bestemt 99kg så da er vekten tosifret ihvertfall). -- Kort spørsmål: Jeg vil ned til 100kg/99kg igjen. Er det da vits for meg å innta karbohydrater? Følger Leangains per nå og går übersakte ned, noen hundre gram i uken. Burde jeg heller gått på en klassisk lavkarbodiett eller PSMF helt til jeg kommer ned på 100kg? Hva foreslår dere? Trener kun styrke 3 ggr i uken (veksler mellom Leangains RPT, X-Press og 5x5) og lett intervalltrening kanskje 1 ggr i uken. Klart du burde innta karbohydrater. Da hovedsakelig i form av grønnsaker, bær og frukt. Skal du være ganske streng og gå ned i vekt rask ville jeg anbefalt en eller annen form for ekstrem lavkarbo i kombinasjon med styrketrening og intervalltrening. Vil du bruke litt mer tid på dette, og innarbeide sunne vaner som er mer overkommelig for deg i det lange løp, ville jeg heller anbefalt ett moderat lavkarbo i samarbeid med styrketrening og intervaller. Nå er det ikke gitt at ekstremlavkarbo gir raskere resultater på sikt, men det vil antakelig gi raske resultater til å begynne med. Når det er sagt så tar det ikke 1 mnd å kvitte seg med 35 kg. Personlig anbefaler jeg stort sett aldri PSMF rett og slett fordi den dietten burde vært forbeholdt de som må ha ekstremt rask fettprosentreduksjon og de allerede har ganske lav fettprosent. Den innebærer for mange en del sult og eliminering av to næringsstoffer istede for ett - det er også vanskelig for mange å kombinere med trening og det anbefales da kun moderat styrketrening iett par ganger i uka. Her er hva du kan gjøre Kutt ut brød, korn og produkter med gluten. Du kan eksperimentere med om du tåler havre, men erstatt da ca. halve havregrynporsjonen med noe annet om du lager havregrøt. F.eks egg, nøtter, CC, linser, osv.Spis masse grønnsaker - 1 kg om dagen bør være ett mål i seg selv. Det er faktisk ikke så mye.Spis kjøtt, fisk og egg. Dette er gode proteinkilder og det trenger du.Spis poteter, søtpotet, linser, bønner, quinoa, gulrøtter, erter og/ELLER kålrot, men kun en porsjon om dagen og da fortrinnsvis etter trening.Kutt ut all farsemat, halvfabrikat, alt merket toro og sånn.Bær og frukt er dine nye bestevenner. 200gram bær og 1-2 frukt minimum om dagen er bra. Frukten kan du med fordel spise sammen med protein, f.eks CC for å unngå sensitivtet av fruktsukkeret.Alle måltidene dine bør ha noen fett i seg, men ikke i haugevis; olje, oliven, avocado, kokosmelk, smør, fløte, majones, ost, egg, helmelk, creme fraiche etc etc.Finn ett måltidsmønster du liker. Få og store måltider eller små og færre måltider er ett fett. Sjekk f.eks periodisk faste.Spis mat du liker, eksperimenter med maten, krydder og metoder å lage den på.Ikke spis ihjelkokte, vassne grønnsaker. Du kommer til å gå lei innen en uke. Grønnsaker har ørten forskjellige bruksområder, finn det som funker for deg.Ikke sult deg over lange tider fordi du tror det er bedre. Å hoppe over ett måltid en dag, eller gjøre en 24timersfaste en og annen gang har ingenting å si, men ikke hver dag. Hensikten er at du må finne det spisemønsteret med den maten du liker, som er bra for deg, og som du kan leve med om ett år, fem år g 10 år. Vi spiser stort sett alle sammen utenfor vår diett av og til, og det gjør faktisk ingenting om andebrystet med woka grønnsaker byttes ut en gang i uken med en pizza fra stabburet. Det er når pizzaen blir i flertallet over den "sunnere" maten at det går galt. Tren harde intervaller etterfulgt av 5 minuttspause oog så en halvtime moderat kardio. Finn deg ett styrketreningsprogram og stick with it over en periode. Tumbler, Kristin Charm og Jenna 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Inge Lyså Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du vil ikke anbefale PSMF men du anbefaler ekstrem lavkarbo med intervalltrening? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du vil ikke anbefale PSMF men du anbefaler ekstrem lavkarbo med intervalltrening? Why not? Tilstrekkelig nok fett= energi nok. Gjorde det selv i to år. Psmf kan ikke sammenlignes siden du ikke inntar fett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crown Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Fin post, takker. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9077-for-de-som-har-30-kg-som-skal-slankes-bort-psmflavkarbo/#findComment-328707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.