Gå til innhold

Såå jævelig utenom fitness, men trenger hjelp til å takle samboer som går meg på! #/&#()/&$")

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må nok flytte. Det går ikke an å forandre andre enn seg selv, dessverre. Ikke gidd å gå rundt der og stresse og å være misfornøyd hele tida...

Vet ikke om du har fått det med deg, men det er faren og moren MIN som eier leiligheten.. Hvordan blir det naturlig at JEG skal flytte da? Stresse og være missfornøyd hele tiden? jeg har gitt jenta sjanser TUSEN ganger, fordi hu er ei knall jente! Men hu stjeler fra meg gang på gang.. v

Jooda, men til andre fortsetter hun å lyve og si at jeg har beskyldt henne og at hun aldri kunne gjort noe sånt.. så det jeg er redd for er om vi sier opp leiekontrakten så tar foreldrene hennes kontakt med advokat blablabla også blir det bare tull.. for hun kommer aldri til å inrømme til foreldrene at hun har stjelt noe.. Så godt kjenner jeg henne..

Må man ha noen grunn til å si opp leieboere men ikke omvendt? Jeg tviler sterkt på at foreldrene hennes vil gidde å gå til sak. De skjønner det må ha vært noe siden du sier henne opp. Dessuten hvilken hensikt skulle det ha å gå til sak? Hun vil neppe bo hos deg når hun har blitt oppsagt. Dessuten tar en slik sak lang tid. Jeg hadde blitt så sint at jeg hadde bedt henne komme seg ut straks og i tro på at det ikke ble noen konsekvenser siden hun selv hadde gjort noe galt. Jeg hadde tatt den sjansen fordi jeg ville ikke gått og hatt det sånn. Alternativet kunne jo være at du anmeldte henne (selv om det bare ble ord mot ord). Kom deg ut straks eller så anmelder jeg deg! Ut med tinga dine og få nøkkelen:)

Kjøp en slik til døra di: Sikkerhetslås - HABO | Clas Ohlson

Da kommer hun ikke inn på rommet ditt om du låser døra:)

8871456833566.jpg

EDIT: den skal være i nøkkelhullet. Har brukt en slik selv og de er genial.

Annonse

Hvis hun ikke vasker og rydder, så står det i husleieloven at vanlig renhold må praktiseres, hvis ikke er det utkastelsesgrunn. Men å si opp leieavtalen er ikke det samme som å kaste noen ut. Ta en hvit en og si at noen andre skal flytte inn? Sett opp leia, som er lov med 1 mnd varsel og da må hun si opp hvis hun ikke har sjans til å betale den. Det er alltid uhyggelig med utflytting. Jeg har aldri hatt et leierforhold om har endt på noen koselig måte. Jeg har kontaktet advokat flere ganger for å høre hvilke rettigheter jeg faktisk har, men dere kan si opp leieavtalen når dere vil uten noen form for grunn. Vær ærlig og si at, beklager, men jeg trives ikke sånn som det er nå. Jeg må trives for å kunne fungere i hverdagen. Da er det kanskje best om vi har litt avstand.

Jeg ble kasta ut på usaklig grunnlag engang. Men da hadde vi ikke kontrakt og vi hadde ikke gjort noe galt, så advokaten min sa at jeg kunne bo så lenge jeg ville. Men vi ville bare ha mer enn en uke på å finne en ny plass. Så lenge du gjør det etter loven så kan jeg ikke se hvordan det skal få noen konsekvenser. Hvem er det som vil bo et sted, etter å ha funnet ut at man ikke er ønska der? Eneste grunnen til at jeg brukte advokat var fordi jeg fikk fri rettshjelp. Hadde ikke det vært tilfellet ville jeg aldri gjort det, og jeg tviler på at de gidder på bruke penger på det heller.

Bare lever en skriftlig oppsigelse, og si: Det er ingenting personlig.

Sånne ting blir aldri hyggelige uansett, så det er bare å hoppe utti :) Så lenge dere overholder 3 mnd oppsigelse, så er det greit :)

Men, når det er sagt, så er det forferdelig vanskelig å ikke irritere seg over folk man bor i kollektiv med da. Alt er sus og dus i starten, men så hater man alt som vedkommende foretar seg. Viktig å ikke fokusere negativt BARE for å finne mer dritt på vedkommende. Prøv å snu det isteden, spesielt hvis du MÅ bo med henne :)

Jeg forstår ikke at folk orker å bo sammen med andre engang, nettopp pga ting som dette. Hadde en romvenninne som bestemte seg for å plutselig flytte ut og ikke betale leia, kjempemorsomt for meg som satt igjen! Jeg tolerer såvidt å bo med kjæresten så om jeg noengang blir singel skal jeg bo alene :p Høres ut som om du fikk mange gode svar her, du må ihvertfall gjøre noe, og det er helt feil om det er du som flytter ut!

Få deg ihvertfall en lås på døren din! Masse lykke til!

Det er ikke bare-bare å bo sammen med folk. Jeg bodde sammen med ei jeg ikke kjente før vi da bodde sammen. På det tidspunktet var jeg 17-18 år og hun var 19 år. Fy faen sier bare jeg! Hun var skikkelig pain in the ass. Det var alltid masse krangling mellom oss. Det hele toppet seg en dag jeg kom hjem, skulle sette på tv-en og så funker ikke tv-en. Jeg sender henne en sms og spør hvorfor. Så får jeg tilbake "siden du plapra til huseier så tok jeg med meg dekoder-kortet". Haha:p Jeg skjønte ikke hva det var hun prata om. Fant ut i ettertid at han hadde skjønt at hun røyker inne (det stod spesifikt i kontrakten at det ikke er lov å røyke på eiendommen!). Jeg prøvde å si til henne at det ikke er så vanskelig å skjønne at hun røykte inne på rommet sitt og rett utenfor leiligheten for folk som ikke røyker..særlig ikke når de har soverom rett over og vinduet oppe. Eldstedattera til huseieren klaget ofte til faren at det stinka røyk inn på rommet sitt.

Men ja, det er alltid stress å bo med andre. Selv om jeg nå bor sammen med kjæresten og ei venninne er det stress. Jeg fungerer som hushjelp for kjæresten:confused:. Noe som betyr at når jeg av en eller annen grunn ikke har mulighet for å gjøre absolutt alt hjemme i tillegg til jobb rundt 8 timer hver dag så ser det fort ut som et bomba horehus. Jeg har prøvd meg på lister og arbeidsplaner for henne. Men hun er håpløs:thumbsdown:. Jeg vet veldig godt at hun er et irritasjonsmoment for andre enn meg :rofl:. Men forhåpentligvis er hun så snill og søt og veier opp for sine latterlig dårlige egenskaper når det kommer til husarbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...