Gå til innhold

Trenger hjelp!


MCRM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

okey, jeg skal fortelle deg hvorfor du stagnerer. håper du er åpen for sannheten

Du kaster bort masse tid på ineffektiv trening. langvarig kardiotrening er, til tross for hva damebladene og VG/Dagbladet forteller deg, ikke effektivt for fettforbrenning. Du øker antall kcal forbrent den tiden du holder på, men deretter er det slutt. Kardioen burde bestå av intensive, korte intervaller, enten på sykkel eller som bakkeløp eller liknende

Styrketreningen har fullstendig feil fokus. Du bruker mesteparten av tiden på å trene armene, veldig små muskelgrupper. situps er en forferdelig øvelse, og jeg regner med at du mener hamstringcurl når du sier maskin som tar bakside lår, og den faller i samme kategori. Selv om jeg ikke liker beinpress heller, så er den mer i gata av øvelser du bør gjøre, men du bruker alt for mange repetisjoner.

Jeg ville stort sett fjernet brødskivene fra kostholdet mitt var jeg deg, og konsentrert meg om proteiner. Egg i alle varianter, kylling(kjøttdeig), laks og annen fisk. Feks en omelett til frokost, en salat med kylling eller laks og tunfisk til lunsj, og vanlig middag, men sørg for å la hovedandelen av middagen være en proteinkilde. Til kvelds kan du tillate deg noen brødskiver, men igjen, sørg for proteinrikt pålegg.

Prøv dette styrkeprogrammet, og gjør det 2-3 ganger i uka

Oppvarming

Bulgarske utfall eller bakover utfall 4 sett 6 repetisjoner (4x6)

Omvendt roing 4x 5-8

Rumensk markløft med stang 4x6

Benkpress med manualer 3x8-10

Intervaller på spinningsykkel. 8 arbeidssett på 20 sekunder (maks intensitet) Hvile mellom hvert sett på 10 sek

That's it! Prøv å legge på litt og litt mer vekt over tid på hver øvelse. Feks benkpress øker du vekten når du klarer 3x10 reps med en vekt. Da øker du vekten og går ned til 3x8 igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var gode tips, jeg ville sagt det samme om brødskivene. Om jeg spiser brød og frukt går jeg opp i vekt. Proteiner og heller litt fett enn søtt holder blodsukkeret stabilt. Det er ikke alle som tåler å spise masse karbohydrater uten å bli lubne/tykke av det. Har du hørt om Skaldemann? Han var fet hele livet uten at han spiste for mye bare fordi han ikke takla karbohydrater. Straks han spiste proteiner (kjøtt, fisk, egg)og fett (smør, rømme, avokado, olje, fet fisk og fett kjøtt) og kun grønnsaker (ikke rotgrønnsaker) som karbohydratkilde raste han ned i vekt. Da han som slank begynte å spise frukt gikk han opp i vekt , så det kuttet han ut igjen. På lavkarbo.no er det et forum med mye nyttig info og hjelp å få. Maten du velger, ikke så mye mengden men type mat, har mest å si for vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...