Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trolig så synker du på midtpartiet når du skal gjøre strake pushups og dermed blir det vanskelig å løfte seg opp igjen??

Det handler om teknikk og litt styrke. Det er faktisk ikke alle forunt å klare alle typer øvelser. Noen er råflink i chins men klarer ikke pushups osv.

Jeg er garantert tyngre enn deg, jeg tar ikke spesielt mye i benkpress og er overall ikke den sterkeste jenta på fitnessbloggen. Jeg klarer pushups. 10 er liksom min max. Det kunne jeg ikke før jul. Jeg bare bestemte meg for at man aldri kom seg videre på å fortsette med å ta dem på knærne "til man ble sterk nok". Man blir aldri sterk nok uten å prøve. Så jeg begynte med strake pushups, først på en litt høy stang f.eks i knebøyracken, og etterhvert flyttet jeg stangen lengre og lengre ned og nå ligger den i bakken. Ulempen er at når man prøver å gjøre pushups med flate hender er det litt tyngre enn å holde rundt en stang eller noe. Men det er nok en øvelsessak det også.

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg, med min veldig uvitenhet, blander meg - men henger ikke antallet pushups sammen med hvor stor utholdenhet man har? Ikke kun hvor sterk man er?

Glem tall og sånt. Det er neppe overførbart til virkeligheten. Altså, om en kar på 90 kg løfter 150 kg i benken maks. Ett løft. Men arbeidssettene (er det ikke det dere kaller det?) ligger på 100 kg og han tar 8-10 reps per sett. Da er han vel STERK om han tar en push up med dama si på 60 kg på ryggen (dvs samme som maksløftet i benk) og UTHOLDENDE om han kjører sin egen kroppsvekt 50 ganger?

Og er det noen vits i å ta mange pushups på rad annet enn for å skryte? Man hører nå stadig at det er bortkasta trening å ta femti lette repetisjoner - kjør heller på med tyngre vekter og færre reps.

Heeelt enig med deg! Og cluet her var at hovedposter ikke engang klarte 1 eneste, dvs at grunnstyrken er for dårlig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...