Gå til innhold

Hvor redusert blir egentlig formen på 2 uker totalt uten trening?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal du på ferie så skal du på ferie. Prestasjonane vil sjølvsagt ikkje gå framover, men på to veker går det ikkje nemneverdig bakover heller. Etter ei veke pause kunne eg løfte like mykje som sist. Etter to veker måtte eg ta av litt. Etter tre måtte eg ta litt meir.

Eg ser på trening som eit langtidsprosjekt, kanskje eit som varer livet ut. Har det difor ikkje så travelt. Det er fint å kunne ta seg litt fri utan å tenke for mykje på kva det betyr for formen. Uansett, to veker er ikkje noko problem om du har trent ei stund.

Etter pausar med både ekstrem inaktivitet og mykje fysisk aktivitet merka eg ikkje den store forskjellen. Den største forskjellen etter tre veker utan eit sekund trening var at eg måtte litt ned i vekt, samt at beina kjenst som kjøttdeig etter første trening med knebøy. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro om det er en ferie som inkluderer mye alkohol (som ofte resulterer i lite/dårlig mat) kan gjøre litt skade, men når treningen tas opp igjen etter disse ukene så vil formen komme ganske fort tilbake :) Kanskje du til og med føler deg enda bedre etter to uker med en annen slags aktivitet? hvem vet ? Kommer helt an på som folk skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen føles nok ikke spesielt bra etter 2 uker uten trening, men kroppen har sikkert godt av det, og du går tilbake mye mindre enn du tror :)

2 uker uten trening er ingenting om du har tenkt å holde på med trening i mange år fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...