Gå til innhold

Hvordan spise sunt og nok?


Gjest

Anbefalte innlegg

For meg er et sunt kosthold, et kosthold med mye grønnsaker, kjøtt, fisk og egg. Dette er for meg "kjernekosthold". Min største svakhet, som har holdt meg langt unna å nå mine mål, er bakevarer, derfor er det for meg noe jeg velger å utelukke fordi jeg eier ingen begrensning. Tidligere har jeg og noen venninner også blitt veldig overrasket over hvor lavt man kommer i kcal inntak om man kun prøver å spise rent og "sunt".

Ser at veldig mange lager "sunnifiserte" kaker, pannekaker, muffins, lefser. o.l. Jeg foretrekker, med min lave viljestyrke å utelukke det, framfor å prøve å gjøre det sunnere. Men er det noe annet det går ann å spise for å få i seg nok av sunn mat? Nøtter har jeg i en periode brukt for å komme opp på det inntaket jeg skal ha, men det eneste jeg synes er godt ved det er salt.. så litt.. fail.

Jeg skal ligge på rundt 1800 kcal (da ligger jeg i litt underskudd) og i løpet av treningsdagen i dag ligger jeg foreløbig kun på litt over 1400 når jeg har regnet ut hele dagens inntak, bestående av:

1 boks anasbiter i juice

40 g serranoskinke m/omellet på 3 egg

200 g laks, 3 speltlomper og isbergsalat

150 g cottage cheese m/100 g skogsbær

Svinefilet m/250 g wokgrønnsaker

Jeg tror gjerne svarene ligger rett foran nesen på meg, men jeg klarer ikke å komme fram til så veldig mye annet jeg kan presse inn i kostholdet mitt, bortsett fra at jeg kunne økt mengden av matvarer jeg allerede spiser, men alltid godt med litt variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...