Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 182 cm høy, og veier 65 kg. Jeg vil litt ned i fett% til september, og må rett og slett bli greit fit (jobbsammenheng). Prøver å rekne ut hvor mye kcal jeg må spise/forbruke for å nå målet mitt!

Ligger nå på ca. 1800 kcal om dagen, trener styrke 4 ganger i uken, cardio 2 ganger og fri en dag.

Er ganske flink til å holde meg unna søtsaker bortsett fra på spisedagen, har også en 24-timers faste i uken (etter spisedag).

Hvor mange kcal må jeg forbrenne for å gå ned f.eks 5 kg på 3 mnder? (bare ett eksempel, vil helst beholde vekta og heller gå ned i fett%),

Og hvordan kan jeg rekne ut hvor mye jeg forbrenner under trening?

Hadde vært supert med litt hjelp :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8600-hvor-mye-kcal-skal-jeg-forbrenne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

for å forbrenne 1kg fett = må du 7500kcal i underskudd sånn rent teoretisk.

Så for å gå ned 5kg = må du ta av 37500kcal fra fleske sparekontoen.

kcal kalkulator - for å finne ut sånn ca hvor du bør ligge

Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook

"Thookdee skrev:
for å forbrenne 1kg fett = må du 7500kcal i underskudd sånn rent teoretisk.

Så for å gå ned 5kg = må du ta av 37500kcal fra fleske sparekontoen.

kcal kalkulator - for å finne ut sånn ca hvor du bør ligge

Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook

Ok, det har jeg skjønt :)

Men hvor mye må jeg trene for å forbrenne dette?

"Royality skrev:
Ok, det har jeg skjønt :)

Men hvor mye må jeg trene for å forbrenne dette?

Hvor mye spørs jo hva og hvordan du trener.

Du får sjekke denne

Kroppsbygging & Fitness - SizeMatters

Sikkert en fin pekepinne på aktivitet og forbruk.

Det enkleste er å gjøre det via kostholdet eller så får du skaffe deg en pulsklokke :)

"Thookdee skrev:
Hvor mye spørs jo hva og hvordan du trener.

Du får sjekke denne

Kroppsbygging & Fitness - SizeMatters

Sikkert en fin pekepinne på aktivitet og forbruk.

Det enkleste er å gjøre det via kostholdet eller så får du skaffe deg en pulsklokke :)

Okai, thank you :D

Med din høyde og vekt vil jeg heller anbefale deg å fokusere på å bygge muskler - selv med samme fettvekt men med mer muskler på kroppen vil fett% gå ned. (ren matamatikk..)

1800kcal bygger ikke mye muskulatur, men du vil helt klart gå ned i vekt - dog vil du kun se ut som en mindre versjon av deg selv, og dessverre ikke så mye mer "fit"

Annonse

"Therese skrev:
Med din høyde og vekt vil jeg heller anbefale deg å fokusere på å bygge muskler - selv med samme fettvekt men med mer muskler på kroppen vil fett% gå ned. (ren matamatikk..)

1800kcal bygger ikke mye muskulatur, men du vil helt klart gå ned i vekt - dog vil du kun se ut som en mindre versjon av deg selv, og dessverre ikke så mye mer "fit"

Et spørsmål fra en nybegynner. :) Hvis man får mer muskler, skjønner jeg jo at fett% går ned siden det blir + på muskelfronten. Men kan det ikke bli bare mer muskler så på papiret er fettprosenten lavere - men man fortsatt sitter igjen med de x antall fettkiloene man startet med, bare at man da har muskler i TILLEGG? Eller? Kan noen oppklare den litt? :)

"CathrineA skrev:
Et spørsmål fra en nybegynner. :) Hvis man får mer muskler, skjønner jeg jo at fett% går ned siden det blir + på muskelfronten. Men kan det ikke bli bare mer muskler så på papiret er fettprosenten lavere - men man fortsatt sitter igjen med de x antall fettkiloene man startet med, bare at man da har muskler i TILLEGG? Eller? Kan noen oppklare den litt? :)

Det stemmer ;)

Men uavhengig av hvor mye fett en har på kroppen, så handler fett% om prosentregning - og da kan en ha samme mengde fett på kroppen, økt muskelmasse og fett% går ned, men man vil i tillegg se mye bedre ut

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...