Gå til innhold

Utvikle Handballtallent!


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er den rette plassen menmen...

Det som er at jeg bor i en veldig liten by i finnmark der det nesten ikke er noe handball miljø. Har fått høre fra mange tidligere handballspillere og medspillere at jeg har et "talent" eller at jeg er veldig god. Trener styrke med fokus på fart, eksplosivitet og spenst. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg eventuelt kan utvikle dette uten ordentlig trener eller noe av det. Det er 2 fellestreninger i uka med bare spilling og vet ikke om dette hjelper så mye. Trener også med g16 laget men det er ikke noe særlig utfordring. Mitt spørsmål er hvordan kan jeg på best mulig måte trene med meg selv for å bli bedre i handball? Har planer om å flytte til en større by med mere muligheter når jeg skal studere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor på banen du er, Men håndball spillere bør legge litt ekstra fokus på overkropp, hurtighet, akselerasjon og deselerasjon. Trekke bildekk er jo en mulighet for å utvikle seg på akselerasjon...

Spenst bør jo håndballspillere være flinke på å ;) Box jumps og depth jump er gode øvelser der.

Husk å ikke overdriv øvelsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter DukeNukem sitt forslag. Sjekk ut mulighetene for å komme inn på et toppidrettsgymnas.

Frem til da bør du fokusere på å sikre deg et godt treningsgrunnlag. Masse mengdetrening, uten at belastningen trenger å være så stor, er virkelig gull. Det kan også være en god ide å begynne å trene enten friidrett eller turn for å få inn mye allsidig trening ved siden av håndballtreningen.

Ikke gå på en smell med å trene masse hard spenst før du har et godt grunnlag. Da risikerer du å pådra deg leie skader i både ankler og knær dersom de ikke har det nødvendige grunnlaget på forhånd. Mange unge idrettsutøvere går i denne fellen og må legge opp i ung alder fordi kroppen ikke tåler det lenger. Husk at håndball er en fysisk hard idrett for kroppen, med masse løping og hopping på hardt gulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller som midtbeck :) Vil påstå at jeg har et ganske godt grunnlag, hopper høyt, er rask og eksplosiv :) Jeg begynner mitt 3. år på videregående så jeg vet ikke helt om det er litt for seint å vurdere toppidrettsgymnas?

Har trent ganske mye med vekter og vil påstå at jeg er ganske sterk for min vekt. Veier 75kg og løfter: 102kg Benk, 160kg Markøft, 160kg Knebøy og 102kg Frivending! :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener på Vadsø Treningsenter, ganske eledig plass spørr du meg. Vil heller annbefale friskusen men det er ganske liten plass og mye folk der men når du er over 18 år kan du hente egne nøkkler tror jeg. Det er dårlig treningsmiljø i vadsø. Nesten uansett hvor du går hær så blir folk forbannet når du kaster stanga i gulvet xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på Vadsø Treningsenter, ganske eledig plass spørr du meg. Vil heller annbefale friskusen men det er ganske liten plass og mye folk der men når du er over 18 år kan du hente egne nøkkler tror jeg. Det er dårlig treningsmiljø i vadsø. Nesten uansett hvor du går hær så blir folk forbannet når du kaster stanga i gulvet xD

Ja, VT så best ut da jeg sjekket det ut ifjor. Jævli dyrt og uten muligheter for studentrabatt da. Men men, bedre enn ingenting.

Når det gjelder deg og håndball så er nok det beste alternativet ditt å flytte til et større sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...